شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
آقای نویسنده در فضای سبز

محمدمحسن رحیم دل سیاهکی، کارگر شرکتی فضای سبز مشهد است که تاکنون توانسته 8 عنوان از کتاب‌های تالیفی خودش را منتشر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، «محمدمحسن رحیم دل سیاهکی» متولد سال 1353، متاهل و دارای سه فرزند است؛ دو دختر 20 و 13 ساله و یک پسر 8 ساله. در منطقه طلاب مشهد سکونت دارد و محل کارش بوستان بهشت یا همان پارک گلشور در منطقه شهید مفتح است.
 
خودش می‌گوید وظیفه‌اش در محل خدمت، همه کار است؛ نظافت، آبياری، جاروی محوطه بوستان، شُستن جوی و استخر و... ، از سال 1398 در فضای سبز شهرداری مشهد به عنوان نیروی شرکتی در حال فعالیت است. قبل از آن در اغذیه‌فروشی (ساندویچ‌فروشی) کار می‌‎کرده است و پیش از آن خیاط بوده است و از نوجوانی در خیاطی شاگردی کرده است.
 
«رحیم دل سیاهکی» با وجود اینکه تحصیلاتش را بیشتر از سیکل ادامه نداده است، اما در حوزه نویسندگی همت گماشته و تاکنون موفق به نگارش 8 عنوان کتاب شامل داستان و رمان (مجموعه بالغ بر 1600 صفحه) کتاب شده است.
 

 
علاقه پدرش و وجود کتاب‌های زیاد در خانه باعث علاقه وی به خواندن و بعدها نوشتن می‌‎شود؛ به‌طوری‌که هزینه چاپ چهار کتاب اولش را خودش جور می‎کند و در ادامه ناشران پای کار چاپ کتاب‎های او می‌آیند. مطالعه و علاقه‌اش هم در خواندن و هم در نوشتن، بیشتر موضوعات داستانی است.
 
این کارگرِ داستان‌نویس اولین کتاب خودش را که مجموعه داستان کوتاهی با عنوان «قصه‌های کوچه‌بازاری» است، در سال 1389 در 192 صفحه با هزینه خودش در انتشارات ضامن آهو در مشهد منتشر کرد. چهار سال بعد یعنی سال 1392 کتاب دومش را با نام «جوش شیرین» در 140 صفحه که باز هم مجموعه داستان بود، این بار هم با هزینه شخصی در انتشارات «نی نگار» منتشر کرد.
 
«محمدمحسن رحیم دل سیاهکی» از سال 1394 سالی یک عنوان کتاب منتشر کرده است؛ «غروب شد بیا» سومین مجموعه داستان کوتاه وی است که سال 1394 در 112 صفحه توسط انتشارات مرندیز در مشهد چاپ شد و سال بعد یعنی 1395 مجموعه داستان کوتاه «رد پای شيشه‌ای» را در 164 صفحه همچنان با هزینه خودش در انتشارات نی نگار منتشر کرد.
 

 
این داستان‌نویس پنجمین کتابش را به اثری برای کودکان اختصاص داد و کتاب داستان «کلاغ فضول» را در 10 صفحه سال 1396 با مشارکت مالی ناشر یعنی انتشارات پیک بهار منتشر کرد.
 
تلاش‌های این نویسنده بالاخره در سال 1397 ناشر را پای کار می‌آورد و با چاپ ششمین کتاب و اولین رمانش با عنوان «چنگ بزن» در صفحه 292 در انتشارات روزگار در تهران، افق جدیدی در حوزه نویسندگی برای او گشوده می‌شود.
 
«رحیم دل سیاهکی» همچنین در مجموعه‌ای که از آثار نویسندگان برتر خراسان انتشارات مانیان سال 1398 منتشر کرده است، داستانی دارد.
 
«تنگه علیمردانی» آخرین کتاب «رحیم دل سیاهکی» است که ماه گذشته در 694 صفحه توسط انتشارات پرساووش در مشهد منتشر و رونمایی شد. این اثر زندگی‌نامه سردار شهید حسن علیمردانی یکی از سرشناس‌ترین فرماندهان یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس و روایت رشادت‌های او در تنگه چزابه است. داستان تأمین امنیت مشهد در روزهای پرالتهاب پیروزی انقلاب تا چگونگی تشکیل سپاه خراسان و دوران دفاع مقدس، در کتاب «تنگه علیمردانی» آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها