چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۰
"اخلاق در فیلمنامه‌نویسی" منتشر شد

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی به تازگی کتاب "اخلاق در فیلمنامه‌نویسی"‌ را منتشر کرده است. نویسنده در این کتاب نوشته است: معتقدم روش‌هایی هست که با به کارگیری آن‌ها می‌توانیم معنوی‌تر، متفکرانه‌تر، با بصیرت‌تر و اخلاقی‌تر بنویسیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب اثر "مریلین بکر"، و ترجمه آن بر عهده "مریم خرقه‌پوش" بوده است.

بنیاد فارابی این کتاب را بنا بر آنچه در یادداشت ابتدای کتاب آورده، سرآغازی بر پرداختن به اخلاق در سینما و ضرورت آن در هنر دانسته و انتشار آن را راهی برای اعتلای سینمای ملی عنوان کرده است.

این کتاب در شش بخش فصل‌بندی شده است که از آنها می‌توان به بخش‌هایی چون "بنویسیم و بیشتر بنویسیم" و "هر چیزی کاربردی دارد" و... اشاره کرد.

نویسنده این کتاب در بخشی از مقدمه خود آورده است: مراحلی که در این کتاب طراحی شده، فیلمنامه‌نویس‌ها را در برداشتن گام‌های مهمی به ‌منظور بهبود شرایط انسانی یاری کند. 

وی در بخشی از کتاب با نقد رویکرد تجاری هالیوود و استودیو‌های بزرگ هالیوودی نسبت به مقوله اخلاق می‌نویسد: هر روز آدم‌های خوب و مهربانی که می‌خواهند اخلاقی رفتار کنند به طرف میدان بخت‌آزمایی پر زرق و برقی که سینما نام دارد، کشیده می‌شوند و در آن روح خود را درگیر بازی‌های خشن و بی‌ارزشی می‌بینند.

نویسنده کتاب در پایان این اثر نیز نوشته است: معتقدم روش‌هایی هست که با به کارگیری آن‌ها می‌توانیم معنوی‌تر، متفکرانه‌تر، با بصیرت‌تر و اخلاقی‌تر بنویسیم.

این کتاب از سلسله کتاب‌های انتشارات بنیاد فارابی است و با قیمت ۳۵۰۰۰ ریال و در ۱۷۹ صفحه برای علاقمندان کتاب‌های سینمایی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط