سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
سه کتاب از انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی راهی بازار کتاب شد

«رهبری کریمانه در مدیریت اسلامی»، «آزادراه فرهنگ» و «اخلاق پژوهش» از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایران) قم، کتاب «رهبری کریمانه در مدیریت اسلامی» اثر علی آقاپیروز به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قطع رقعی با قیمت 55 هزار تومان و 296 صفحه روانه بازار شد.

«رهبری کریمانه در مدیریت اسلامی» تجلی مهارت انسانی در مدیران است، برای رهبری به معنای توانایی نفوذ در زیردستان برای رسیدن به اهداف، نظریه‌های فراوانی ارائه شده که یکی از مهم‌ترین آنها «رهبری کریمانه» است. نرمش و رفق حداکثری مدیران، عنصر اصلی این شیوه است که بیشترین تأثیرگذاری را در کارکنان داشته، فضای سازمان را به‌شدت عاطفی و صمیمی می‌کند.
 
کتاب «آزادراه فرهنگ» درآمدی بر لیبرالیسم فرهنگی و نقد آن اثر بهزاد حمیدیه در قطع رقعی، قیمت 25‌هزار تومان و 131 صفحه دیگر اثری است که توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
 
ساختار لیبرالیسم فرهنگی، ساختار یک نظریه نیست؛ بلکه ساختار یک ایدئولوژی است. این ایدئولوژی در جهان امروز، مبنای کنش و فعالیت سیاسی ـ اجتماعی قرار گرفته است و دقیقاً در تقابل با ایدئولوژی‌های دینی ـ‌ انقلابی عمل می‌کند. از جمله نقدهایی که بر این ایدئولوژی قابل طرح است، می‌توان به خودابطالی مفاهیم پایه لیبرالیسم فرهنگی، ناتوانی از ترسیم سعادت غایی، فروکاستن انسان به موجودی سراسر تأثیرپذیر از شرایط محیطی و ... اشاره کرد.
 
مساله‌های این کتاب، شش مورد است: اول، لیبرالیسم فرهنگی در یک جمع بندی چیست؟ دوم، چه درس‌ها و هشدارهای مثبتی برای ما دارد؟ سوم، عملا چه آسیب‌هایی بر جامعه ما وارد کرده است؟ چهارم، چه نقدهایی بر خود نظریه وارد است؟ پنجم، چه نشانه‌های گفتمانی دارد؟ ششم، موضع ما در قبال آن چه باید باشد: رد کلی و غلتیدن در محافظه‌کاری فرهنگی یا پذیرش کلی و یا موضعی سوم؟
 
اثر سوم، کتاب «اخلاق پژوهش» اثر محمدرضا جباران است که در 380 صفحه، قطع رقعی و قیمت 82 تومان منتشر شده است. این کتاب عهده‌دار فراهم‌کردن ادبیات اسلامی در عرصه اخلاق پژوهش است و در پی احساس این نیاز و با این پیش‌فرض فراهم شده که اخلاق اسلامی ـ مستند به کتاب الهی و بیانات و سیره معصومین ـ برای پوشش‌دادن به همه جنبه‌ها و ابعاد حیات بشری از ظرفیت و توانایی کافی برخوردار است.
 
محقق در این نوشته، بیش از آن که در پی پاسخ به سؤالات باشد، در صدد برآمده تا ادله و مستندات پاسخ‌های محتمل به هر سؤال را جمع‌‌آوری کند. به همین دلیل مسائلی که در شریعت اسلامی از مستندات بیشتری برخوردارند، در این نوشته با طول و تفصیل بیشتری مطرح شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها