دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
فراخوان یک جشنواره نمایشنامه‌نویسی کمدی در اصفهان

تالار هنر (دفتر تخصصی تئاتر اصفهان) با هدف بهره‌گیری از آثار مکتوب نمایشی و پژوهشی در حوزه کمدی، فراخوان جشنواره «خندستان» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، دبیر جشنواره نمایشنامه‌نویسی خندستان، اصفهان را خواستگاه کمدی در کشور نامید و گفت: با توجه به شرایط کرونایی و اینکه پیش‌بینی می‌شد تا پایان سال، شرایط اجرای جشنواره به‌صورت حضوری فراهم نشود، تصمیم گرفتیم امسال جشنواره نمایشنامه‌نویسی کمدی «خندستان» را برگزار کنیم.

سعید امامی ادامه داد: جشنواره «خندستان» پیشتر در چهار دوره برگزار شده که در دو دوره آن، مسابقه نمایشنامه‌نویسی نیز وجود داشته که به این واسطه در فراخوان جشنواره از عنوان سومین جایزه نمایشنامه‌نویسی استفاده شده است.

وی کمدی را خلاقترین صنعت اصفهان معرفی کرد که توانایی تولید ثروت برای شهر را دارد و مهمترین پیامد برگزاری این جشنواره را تثبیت تئاتر کمدی در این شهر عنوان کرد.

مدیر تالار هنر اصفهان با اشاره به اهمیت بحث پژوهش در کنار کمدی تصریح کرد: بخش جنبی جشنواره به مقوله پژوهش اختصاص دارد که در دو قسمت برگزار می‌شود که یک بخش آن به مقاله، جستار و تجربه‌نگاری با موضوع کمدی اختصاص داشته و بخش دیگر آن به مطالعه درباره زنده‌یاد مهدی ممیزان از بزرگترین کمدی‌نویسان استان و کشور به عنوان یک چهره شاخص تئاتر کمدی مربوط می‌شود.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا 15 مهرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www. Khandestan-isf.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها