چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
کتابخانه شخصی «آیدین روشن» به مقبره‌الشعرا اهدا شد

کتابخانه شخصی زنده‌یاد «آیدین روشن» طی مراسمی توسط خانواده وی به مقبره‌الشعرای تبریز اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، سیدقاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین اهدای کتابخانه شخصی زنده‌یاد «آیدین روشن» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این نویسنده و مترجم فقید، وی را هنرمند و اهل قلمی که دارای آگاهی و بصیرت و اخلاق‌مدار بود، توصیف کرد و گفت: روشن‌ در کنار مردم زیست و زبان گویای دردها و خوشی‌های مردم بود و نامش در دلها و یادها ماندگار خواهد بود.
 
وی افزود: هنرمند و نویسنده اصیل با چشم‌پوشی از بسیاری از لذایذ دنیوی برای نسل‌های آتی آثار ارزشمندی تولید می‌کند و آثار خود را به عنوان ارثیه‌ای گرانبها برای ملت و سرزمین خود به یادگار می‌گذارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مجموعه‌ فرهنگی تاریخی مقبره‌الشعرا را یک مرکز علمی و ادبی مهم برای کشور برشمرد و گفت: اهدای این مجموعه‌ کتاب در راستای غنی‌تر ساختن مجموعه‌ فرهنگی مقبره الشعرا از اهمیت شایانی برخوردار است.
 
یادآوری می‌شود، احمد واحدی متخلص به آیدین روشن، متولد ۱۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۲ در تبریز بود و در دانشگاه علامه طباطبایی در رشته روزنامه‌نگاری تحصیل کرده بود. «تنهایی تقسیم نمی‌شود»، «برای عاشق شدن دیر است برای مردن زود»، «آلا تورکا» و «پرنده چهار بال» از جمله آثاری است که آیدین روشن با همکاری «میرندا میناس» ترجمه کرده است. برگردان فارسی کتاب «ژنرال جنگ‌های سیب‌زمینی» شعرهای ترکی رسول یونان و «خشونت دیپلماتیک: اسرار تاریک قتل جمال خاشقجی» هم در کارنامه او به چشم می‌خورد.

آیدین روشن صبح روز دوشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان درگذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها