دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
بیست‌ونهمین شماره ماهنامه «سرو» منتشر شد

بیست‌ونهمین شماره ماهنامه فرهنگی و هنری «سرو» با موضوع «حقوق بشر آمریکایی» از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ماهنامه فرهنگی و هنری «سرو» به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدیرمسئولی علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سردبیری محمود اکرامی در راستای ترویج فرهنگ مقاومت و تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انتشار یافت.

در سرمقاله این شماره از ماهنامه، محمد رضا سوقندی با عنوان «معارف و معاریف» به انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت پرداخته است. «شهر نبردهای سخت»، «کارکردهای موزه‌ها برای کودکان» و «پرچم‌های سفید و موزه‌های صلح» مطالب دیگر این شماره از نشریه سرو است که به مسائل حوزه دفاع مقدس پرداخته است. 
 
در بخش راویان سرو این شماره از نشریه مطالبی با تیتر «دشمن استعمار»، بررسی نقش آیت‌الله کاشانی در رهبری و هدایت قیام ملی 30 تیر، آیت‌الله ربانی املشی، اولین شهید ترور با عنوان «والذین جاهدوا»، بازخوانی اندیشه‌های شهید آیت‌الله سیدمحمدحسین بهشتی با تیتر «تولد یک ملت»، آمده است.


گفتنی است؛ این شماره از ماهنامه با شش بخش «راهیان»، «یادمان»، «راویان»، «دیده‌بان»، «گفتمان» و «پرسمان» تهیه و تنظیم شده است.

همچنین در این شماره مطالب خواندنی همچون سینمای پس از انقلاب در گفت‌وگو با حبیب اسماعیلی، ریشه‌های سیاه، ریشه‌های سفید؛ بررسی رمانی که چهره بی‌نقاب استکبار را نشان می‌دهد به قلم داود صلاحی، پیرمرد و دریا، یادگاری‌های خاکی، گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان با عنوان «مخالفت شیخ فضل‌الله با مشروطه انگلیسی»، گفت‌وگو با عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با عنوان «فقط قانون»، ناگهان پایان، قطعنامه و آینده صدام، دفاع سراسری و... را می‌خوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها