یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
واحد سیار جشنواره قصه‌گویی قم به روستاها سفر کرد

عضو دبیرخانه و مسئول بخش ۹۰‌ثانیه‌ای بیست‌وسومین جشنواره استانی قصه‌گویی استان قم با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: دبیرخانه بخش قصه‌گویی با واحد سیار روستایی به روستاهای قم سفر کرد.

محمد تحصیلدار مربی فرهنگی، عضو دبیرخانه و مسئول بخش ۹۰‌ثانیه‌ای بیست‌وسومین جشنواره استانی قصه‌گویی استان قم درباره برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، گفت: بخش قصه‌گویی ۹۰‌ثانیه‌ای رقابت عموم علاقه‌مندان به قصه‌گویی است که می‌توانند قصه‌ای را در قالب یک فیلم با زمان ۹۰ ثانیه روایت کنند.
 
وی اضافه کرد: با توجه به عناوین در نظر گرفته‌شده این فیلم ۹۰‌ثانیه‌ای باید از امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها، ایثارها و ازخودگذشتگی‌ها و نکات پندآموز و عبرت‌آفرین حکایت کند.

تحصیلدار تصریح کرد: ازجمله محورهای موضوعی قصه‌گویی ۹۰‌ثانیه‌ای موضوع من و کرونا است که به روایت ایثار و ازخودگذشتگی کادر درمان، روایت زندگی در قرنطینه، روایت همدلی و مهربانی با دیگران می‌پردازد.
 
 عضو دبیرخانه بخش ۹۰‌ثانیه‌ای بیست‌وسومین جشنواره استانی قصه‌گویی استان قم بیان کرد: در دوره پیش این جشنواره یک برگزیده داشته است و همین عامل تلاش دبیرخانه را دوچندان کرده است تا علاوه بر توجه بر کمیت، کیفیت آثار را ارتقا دهیم.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: به همت کارشناسان فرهنگی در همین راستا آموزش‌های اختصاصی با محوریت قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای از سوی ستاد کانون در تهران برگزار شد تا همکاران استان در این بخش نسبت ارائه قطعات باکیفیت توجیه شوند.
 
تحصیلدار افزود: دبیرخانه قصه‌های ۹۰‌ثانیه‌ای استان قم نیز به‌صورت تلفنی، در بستر پیام‌رسان‌ها و همچنین چهره‌به‌چهره به آموزش اعضا و علاقه‌مند پرداخته است.

وی یادآور شد: دبیرخانه بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای همراه با واحد سیار روستایی به روستاهای قم سفر کرده و اقدام به ضبط قصه قصه‌گویان بومی محلی کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها