چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
کتاب «رسانه، شمشیر دو دم» در مشهد رونمایی شد

کتاب «رسانه، شمشیر دو دم» روز گذشته طی مراسمی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، عباس آرانیان، مدیرعامل انجمن راویان فتح رضوی در این نشست ضمن قدردانی از خانواده زنده‌یاد عباس تیموری برای چاپ کتاب، گفت: علی‌رغم مشکلات موجود در حوزه چاپ‌ و نشر کتاب در اوضاع کنونی کشور، این کتاب در اسفندماه 1399 چاپ و جزء کتاب‌های برتر سال از طرف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی انتخاب شد.
 
وی با بیان اینکه دست‌نوشته‌ها و گفته‌های شفاهی فراوانی از عباس تیموری وجود دارد، گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با همیاری و همکاری سایر سازمان‌ها تا پایان سال 1400 شاهد رونمایی از دو مجموعه دیگر از زنده یاد عباس تیموری باشیم.
 

 
در ادامه نیز جعفر عشقی، ویراستار کتاب «رسانه، شمشیر دو دم» با بیان روند چاپ‌ و نشر کتاب، گفت: حاج عباس کتاب را به گونه‌ای به رشته تحریر درآورده است که به عنوان یک دانشنامه می‌تواند برای پژوهشگران در حوزه رسانه و عامه مردم مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی افزود: کتاب دارای 22 فصل در حوز‌‌های مختلف ارتباط، شناخت رسانه، سواد رسانه ای، ماهواره، اینترنت، تلفن همراه، فضای سایبری، شبکه‌های اجتماعی، فیلترینگ و ... که جز دغدغه‌های جامعه و خانواده در رابطه با فرزندان و نسل جوان است، تدوین شده است.
 
جعفر عشقی گفت: مزیت برتر این کتاب در شرح معایب و محاسن تمامی رسانه‌های مجازی و غربی است.
 

 
در ادامه علی رفیعی، هم‌رزم و دوست زنده‌یاد عباس تیموری نیز گفت: صحبت از حاج عباس سخت و برای بنده که در دوران جنگ با او بوده ام در بیان کامل ابعاد شخصیت فردی مانند حاج عباس بسیار سخت‌تر است.
 
وی زنده‌یاد عباس تیموری را فردی جامع الاطراف دانست و افزود: حاج عباس جزء نسل دوم جنگ بود، او در همه دوران زندگی در اعتقادات خود بسیار مخلص و خداباور بود.
 
هم‌رزم و دوست زنده‌یاد عباس تیموری با اشاره به وجود اخلاص در تمام دوران زندگی وی، گفت: حاج عباس در دهه 60 ماند و با همان اخلاص وارد دهه‌های بعدی زندگی و کار خود شد؛ وی علی رغم دریافت پیشنهادات فراوان برای کسب جایگاه‌های اجرایی و اداری بالا، وظیفه خود را انتقال، تجمیع و بیان واقعیت‌های جنگ می‌دانست.
 

 
در این نشست همچنین حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی ضمن گرامیداشت ایام آزادسازی خرمشهر گفت: از نسل جوانی که حصر و فتح خرمشهر را ندیده اند، می‌خواهم یک بار هم که شده، پیام حضرت امام (ره) را برای آزادسازی خرمشهر بخوانند. ما فرزندان امام هستیم و راه او را طی می‌کنیم. امام در آن پیام می‌فرمایند: «و‌ هان ای فرزندان قرآن کریم، ارتش، سپاه، بسیج، عشایر و مردم عزیز هوشیار باشید که پیروزی هر چند کاری عظیم است اما مواظب باشید که شما را از یاد خداوند که نصر در دستان اوست غافل و دچار کبر نکند که این امر با وسوسه به سراغ آدم می‌آید، این نصیحت را به کسانی که تعهد به اسلام دارند می‌کنم؛ دولت ما با فتح خرمشهر از موضع قدرت سخن می‌گوید».
 
سبزیان گفت: امام از لحظه انقلاب تا رحلت، منطق خداباوری و توحید را داشته‌اند و تا زمانی‌که پرچم ایران با نگرش خداباورانه امام راحل برافراشته شود، آسیبی به پیکره نظام جمهوری اسلامی ایران وارد نمی‌شود.
 

 
 در پایان مراسم از مدرک دکترای زنده‌یاد عباس تیموری نیز رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها