شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
پيام ریاست بنیاد حکمت اسلامی به مناسبت روز بزرگداشت ملاصدرا

آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، ریاست بنیاد حکمت اسلامی صدرا، به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ملاصدرا یکم خردادماه 1400، پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ریاست بنیاد حکمت اسلامی صدرا آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ملاصدرا یکم خردادماه 1400، پیامی را به شرح ذیل ارسال کرد:

بسم‌الله الحکیم العلیم‌

روز اول خرداد، روز حکیم ملاصدرا و روز حکمت و فلسفه است. در این روز علاوه بر انجام همایشها و پژوهشهاي فلسفی، دربارة مسائل مهم بشري، هم از جهت نظري و علمی و هم از لحاظ ارتباط و تأثیر عملی فلسفه در زندگی بهینه انسانها، بحث می‌شود و به یافتن یك زندگی شایسته برابر عقل و شرع و قوانین اصیل طبیعت، به دور شدن انسان از پستی و حیوانمنشی كمك می‌کند.

حکمت و اندیشة عقلانی و فلسفی، نخستین بار بوسیله پیامبران و مبلغان ادیان آسمانی به عرصه حیات بشر وارد شد و نگهبان و معلمان آن، وارثان پیامبران و عالمان و روحانیان ادیان بودند و پس از آن نیز خرد وَرزان ملل، خوشه‌یی از آن را برچیدند، كسانی كه بعدها حکیم و فیلسوف نامیده شدند و به ارشاد اخلاق و سلوك ملت خود پرداختند.

حکمت و فلسفه، امروز بیش از همیشه مورد نیاز بشر و آموختن یك زندگی پرسعادت، منطقی و برابر ناموس طبیعت است و خوشبختانه پس از انقلاب مقدس اسلامی در ایران جایگاه بهتري یافت و نام ایران و ملاصدرا و ابن‌سینا و حکماي دیگر را بر سر زبان‌ها انداخت. امید است مسئولین و مقامات رسمی آموزشی و فرهنگی ما نیز در نشر حکمت و فلسفه بیش از آنچه هست یاري برسانند و نمایندگانمان در سایر ممالک آن‌ را بیشتر به گوش جهانیان برسانند.                                                                

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها