یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
برگزاری جشنواره ملی شعر «ستاره سحری» به یاد شهید سلیمانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ارسال بیش از ۵۶۰ اثر به جشنواره ملی شعر «ستاره سحری» با موضوع سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: دهم اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، افزود: آثار ارسالی به این جشنواره توسط شاعر‌ان ملی، داوری و آثار برگزیده به صورت کتاب منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه قالب شعری و حضور افراد با سنین مختلف در این جشنواره آزاد است، اظهار کرد: این جشنواره با هدف تجلیل از شخصیت و فداکاری‌های شهید حاج قاسم سلیمانی و جمع‌آوری آثار شعری شاعران سراسر کشور برگزار می‌شود.

فلاح یادآور شد: با شهادت حاج قاسم سلیمانی، ایران اسلامی یکپارچه شور و احساس نسبت به این شهید بزرگوار شد و هنرمندان و شاعران آثار فراوانی را در وصف شهید قاسم سلیمانی و ایثارگری‌های این مرد بزرگ ارائه کردند.

وی با اشاره به فرصت باقیمانده، از شاعران سراسر کشور خواست تا آثار خود را هرچه سریع‌تر به این جشنواره ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: استان‌های خراسان رضوی، سمنان و همدان بیشترین آثار ارسالی به این جشنواره را به خود اختصاص داده‌اند.

فلاح، دهم اردیبهشت را آخرین فرصت ارسال آثار به جشنواره ملی شعر ستاره سحری دانست و ادامه داد: شاعران علاقه‌مند به حضور در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق پایگاه الکترونیکی جشنواره به نشانی setare.sahari.sem@gmail.com و یا شبکه مجازی با شماره 09389523565 به دبیرخانه جشنواره ملی شعر «ستاره سحری» ارسال کنند.

وی افزود: هر شاعر می‌تواند دو اثر به جشنواره ارسال کند و آثار باید در قالب word با فوت b.nazanin و سایز 14 تنظیم و ارسال شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان بیان کرد: به نفر اول جشنواره جایزه نقدی 20 میلیون ریالی و نفرات دوم و سوم به ترتیب 15 و 10 میلیون ریال و افراد شایسته تقدیر نیز پنج میلیون ریال جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها