یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کتابفروشی‌ها از «شاگردپروری» استقبال کردند

کتاب «شاگردپروری» که دفتر پنجم از مجموعه «علم از منظر الهی» اثر آیت‌الله محمدرضا عابدینی به‌کوشش حسین قاسمی است، توسط نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، این کتاب برگرفته از سلسله سخنرانی‌های آیت‌الله محمدرضا عابدینی است که به تبیین شاگرد پروری در مکتب اهل بیت (ع) در دو بخش مبانی بحث شاگرد پروری و نیز مصداقی از جلوه‌های شاگردپروری اهل بیت (ع) پرداخته است.
 
این کتاب منبع خوبی برای اساتید حوزه، دانشگاه‌ها، مربیان و معلمان است که می‌خواهند در مسیر شاگردپروری اهل بیت قدم بردارند.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
در نگاه الهی، شاگرد از استادش جدا نیست. اگر چه به لحاظ ظاهری دو فرد مستقل هستند، اما حقیقت چیز دیگری است. شاگردان، شأن وجودی و امتداد حقیقی وجود عالم هستند؛ یعنی انسان با شاگردپروری امتداد و دامنه وجودی پیدا می‌کند و منِ او گسترده می‌شود. تا نگاه ما به علم و عالم و تعلیم و تعلّم تصحیح نشود، این حقیقت به درستی درک نخواهد شد که شاگردپروری، تربیت و تکامل خود عالم و استاد است. اگر نگاه انسان اصلاح شد، می‌یابد که شاگردپروری «توسعه من» عالم یا استاد در نسبت با شاگردان است که کمال حقیقی استاد محسوب می‌شود. لذا حقیقتا انسان با شاگردپروری عالم‌تر می‌شود و به مراتبی از علم و کمال دست می‌یابد که امکان دست‌یابی به حقیقت آن در سیر فردی ممکن نبوده است.
 
این کتاب در 196 صفحه و با قیمت 35 هزار تومان توسط نشر معارف منتشر شد و در فروشگاه‌های پاتوق کتاب سراسر ایران در دسترس علاقمندان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها