سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
پایان مرحله نخست داوری مکتب گمنامی در شیراز

دبیر علمی نخستین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی از پایان مرحله نخست داوری خبر داد و گفت: امیدواریم داوری کنگره تا پیش از پایان تعطیلات به صورت کامل به اتمام رسد و نتایج آماده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، احد ده‌بزرگی اظهار کرد: آثار رسیده به دبیرخانه از دو منظر کیفی و کمی فراتر از انتظار ما بوده و این امر را مرهون عنایت حضرت حجت ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و توجه شهیدان این عرصه به برنامه خودشان هستیم.
 
وی افزود: داوران با آثار بدون نام و شماره کددار روبه‌رو بودند و همه پیش‌بینی‌ها صورت گرفته بود تا داوری به شفاف‌ترین و منصفانه‌ترین شکل ممکن انجام شود تا خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشود.
 
دبیر علمی نخستین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی ادامه داد: در بخش کلاسیک طبیعتا حجم قابل توجهی اثر داشتیم و استقبال از شعر سپید نیز به صورت نسبی مطلوب بود.
 
وی تصریح کرد: دو عرصه کاربردی‌تر یعنی بخش ترانه، سرود و تصنیف و بخش شعر کودک و نوجوان استقبال کمتر از دو بخش قبل بود که البته امری طبیعی و قابل پیش‌بینی بود.
 
ده‌بزرگی با اشاره به اینکه سال نخست هر رویداد، سال تاسیس و بسترسازی است، افزود: طبیعی است که با مرور زمان روند رو به رشد ادامه یابد؛ اما در همین حد نیز سال نخست درخشانی داشتیم.
 
وی در پایان اظهار کرد: برای ادامه داوری نیز ترکیبی از بزرگان نام‌آور و جوانان نخبه عرصه ادبیات انقلاب اسلامی به جمع حاضر افزوده می‌شوند تا به یاری حضرت پروردگار با ترکیب جوانی و تجربه به سمت قله‌های موفقیت پیش برویم.
 
یادآور می‌شود: کنگره ملی شعر مکتب گمنامی با هدف گرامیداشت حماسه‌های سربازان گمنام حضرت ولی عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و مدافعان امنیت اردیبهشت ماه 1400 و در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها