جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
نمایشگاه مجازی کتاب سبب از بین رفتن فاصله‌های جغرافیایی شد

محسن ابوالفتحی اظهار کرد: از بین بردن فاصله‌های جغرافیایی و این‌که مردم در دوره شیوع بیماری کرونا توانستند در هر نقطه از ایران در خانه خود با کمترین هزینه کتاب بخرند، ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محسن ابوالفتحی، مدیر انتشارات دانشگاه مفید در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کاری بسیار خوب و تاثیرگذار در چرخه فرهنگی کشور بوده و همچنین عاملی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است. ایده خلاقانه این کار در شرایط کنونی کشور و امکانات خوب سایت، ازجمله نقاط قوت این رویداد به شمار می‌آید.
 
وی افزود: به‌عنوان اولین تجربه، مطمئنا کاستی‌ها و آزمون و خطاهایی هم وجود داشت که می‌تواند برای هر رویدادی در ابتدای راه رخ دهد و که در دوره‌های بعد برطرف خواهند شد.
 
این ناشر تصریح کرد: از بین بردن مرزها و فاصله‌های جغرافیایی و این‌که مردم در شرایط شیوع بیماری کرونا توانستند در هر نقطه از ایران در خانه خود با کمترین هزینه کتاب بخرند، ارزشمند است. ما در این نمایشگاه از نقاط دور و نزدیک، از رودان بندرعباس و راور کرمان تا عسلویه و بندر امام خمینی و بندر ماهشهر، خریدار کتاب داشتیم که این موضوع بسیار مهم است.
 
او با اشاره به استقبال بالای مخاطبان از نمایشگاه، گفت: نمایشگاه مجازی کتاب توانست دست سوءاستفاده‌کنندگان و به بیانی سارقان فرهنگی را کوتاه کند و تا حد زیادی جلوی جعل، تقلب و تخلف در حوزه کتاب را بگیرد. در این رویداد، مخاطب مستقیما با ناشر و تولیدکننده یک اثر در ارتباط بود.
 
محسن ابوالفتحی در پایان گفت: انتشارات دانشگاه مفید در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، 800 عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف همچون فلسفه، دین، علوم سیاسی، حقوق، اقتصاد و علوم قرآنی عرضه کرد. حدود 12 عنوان از این آثار چاپ نخست بوده و در سال جاری منتشر شده‌اند.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا دهم  بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها