چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
اقدامات انجام‌شده در آرامگاه فردوسی در 60 سال گذشته بی‌سابقه بوده است

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس در شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اقدامات صورت گرفته در آرامگاه فردوسی طی 60 سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، مسعود ریاضی که شب گذشته به‌صورت برخط، مهمان ویژه انجمن ادبی استاد محمد قهرمان بود، گفت: مجموعه اقداماتی که طی سال‌های اخیر در حوزه آرامگاه فردوسی در توس انجام گرفته است، بی سابقه است.
 
عضو شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه مجازی ابتدا از فعالیت‌هایی که در حوزه فرهنگ در مشهد انجام شده است، گفت و با اشاره به اجرای طرح فضا‌سازی و بازسازی آرامگاه فردوسی، این طرح را در 60 سال گذشته بی‌سابقه توصیف کرد.
 
ریاضی که از جمله شاعران قدیمی مشهد نیز شمرده می‌شود، در این نشست شعری را تقدیم انجمن ادبی استاد قهرمان و‌ مخاطبین این جلسه برخط کرد.
 
انجمن‌ ادبی استاد قهرمان که شب گذشته با حضور جمعی‌ از فرهیختگان و فعالان عرصه فرهنگ با اجرای محمد‌رضا سرسالاری از صفحه‌ی اینستاگرامی خردسرای فردوسی با شاهنامه‌خوانی و ذکر شرحی از زندگی استاد مجتبی مینویی، آغاز شد، با کتاب‌خوانی و شعرخوانی امیر الهامی ادامه یافت.

وی بعد قرائت قسمتی از داستان لیلی و مجنون به اهمیت ریل‌گذاری در مطالعه اشاره کرد و افزود: فقر مطالعه علل ناقصه بسیار دارد که باید به هریک از این آسیب‌ها جداگانه پرداخت.
 

در ادامه نیز مهدی زمانی رئیس هیات‌ مدیره انجمن سیاوش با خواندن شعری از استاد ادیب برومند از الهامی تقدیر کرد و مقام والای معلمی وی را ستود.
 
حسین صالحی سپس به معرفی مجموعه‌ای از آثار خوشنویسی چندین هنرمند کشور در سوگ استاد شجریان پرداخت و و شعری با درون مایه اجتماعی نیز قرائت کرد.
 
علیرضا قیامتی نفر بعد در لایو شب گذشته بود که با توضیحات وی در مورد جشن سده، این برنامه به پایان رسید.
 
انجمن ادبی استاد محمد قهرمان سه‌شنبه شب‌ها ساعت ۲۱ از درگاه اینستاگرامی خردسرای فردوسی به‌صورت برخط برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها