سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
نشر سجایا و مکتب شهید سلیمانی با بسامد بالا؛ ضرورت طراحی مسابقه «مرد میدان»

مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ گفت: در مسابقه «مرد میدان»، سعی بر این است که سجایا، مکتب و خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گردآوری شود و از طریق رسانه ملی با بسامد بالا نشر پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با توجه به در پیش بودن سالروز شهادت سردار دل‌ها و نماد مقاومت و مبارزه با تروریسم و تفکر الحادی، شهید حاج قاسم سلیمانی و ضرورت تبیین مفهوم مقاومت در گفتمان اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره این سردار پرافتخار، نخستین مسابقه ملی نویسندگی «مرد میدان» تا ۱۳ دی‌ماه مصادف با سالروز شهادت سردار دل‌ها، سپهبد قاسم سلیمانی در بخش‌های خاطره، دلنوشته، شعر و داستانک از سوی رادیو فرهنگ با همکاری مجموعه کتابشهر ایران برگزار می‌شود.
 
داوری آثار از ۱۳ تا ۲۰ دی‌ماه و اعلام نتایج نهایی و اهدای جوایز، ۲۵ دی‌ماه خواهد بود و در هریک از چهار بخش مسابقه (شعر، داستانک، دل‌نوشته و خاطره) سه جایزه به آثار برتر اعطا می‌شود.

 مهدی دادجو، مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ در گفت‌وگو با ایبنا به بیان اهداف برگزاری این مسابقه پرداخت و گفت: ثبت احساسات و اندیشه‌های دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم در مورد شهید سپهبد سلیمانی و الگو‌پذیری هرچه بیشتر آنان از سردار دلها، مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه است.
 
وی ادامه داد: شهید سلیمانی نماد عزت، افتخار و شرف ایران است و ضرورت دارد که بیش از پیش درباره ایشان در ایران و در جهان سخن بگوییم و همگان باید با این اسوه بزرگ تاریخ اسلام در دوره معاصر آشنا شوند و این آشنایی برای همه ما یک ضرورت است، مسابقه نویسندگی «مرد میدان» نیز با همین هدف طراحی شده است.
 
مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ تأکید کرد: این مسابقه را با همکاری کتابشهر ایران اجرا می‌کنیم و علاقه‌مندان تا 13 دی‌ماه فرصت دارند تا آثار خود را در چهار بخش خاطره، شعر، دلنوشته و داستانک از طریق درگاه تعیین شده (www.radiofarhang.ir) ارسال کنند. درضمن هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و آثار الزاماً باید کوتاه باشند و به آثار بلند ترتیب اثر داده نخواهد شد.
 


وی افزود: هیچ‌گونه محدودیتی برای دریافت آثار وجود ندارد و فقط باید خلاصه باشد و هر شخص می‌تواند در 4 بخش شرکت کند و هر تعداد اثر ارائه کند.  
 
دادجو همچنین به حذف پست‌های مربوط به سردار سلیمانی توسط اینستاگرام و از جمله حذف تبلیغات این مسابقه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر که دنیای غرب تبلیغات بسیاری علیه این مرد بزرگ می‌کنکد، ما تصمیم داشتیم در عرصه بین‌المللی این مسابقه را برگزار کنیم اما شرایط فراهم نشد و در حال حاضر به صورت داخلی برگزار می‌شود. در این مسابقه سعی بر این است که سجایا، مکتب و خاطرات ایشان گردآوری شود و از طریق رسانه ملی با بسامد بالا نشر پیدا کند و تبلیغات در فضای مجازی به حدی افزایش یابد که مثلاً وقتی تصویری از سردار سلیمانی در اینستاگرام می‌گذاریم یا مطالبی نوشته می‌شود، نتوانند حذف کنند و چاره‌ای نداشته باشند، جز اینکه کوتاه بیایند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که چقدر نسل جوان در این زمینه برایتان اهمیت دارد و به معرفی شهید سلیمانی به آنها از این طریق فکر می‌کنید؟ گفت: بی‌شک کسانی که در حوزه نویسندگی علاقه‌مند هستند، جوانان و نوجوانان هستند که در این مسابقات شرکت می‌کنند چون نویسندگان حرفه‌ای که صاحب اثر هستند معمولاً در مسابقاتی از این دست شرکت نمی‌کنند. آنها در جشنواره‌هایی مثل جلال شرکت می‌کنند. پس بدیهی است که اغلب مخاطب ما چه به عنوان شرکت‌کننده و چه شنونده این آثار، جوانان هستند، چون همه آثار که ارسال می‌شود با صدای خود نویسنده ضبط می‌کنیم و هر روز ساعت 18 از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد. درواقع همین که تلاش می‌کنند درباره حاج قاسم بنویسند، لازمه آن ایجاد شناخت است و امیدواریم این مسابقه نیز زمینه‌ای برای شناخت سردار شهید سلیمانی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها