یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
برگزاری مسابقه خاطره‌گویی یلدایی با گویش محلی در سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان از برگزاری مسابقه مجازی خاطره‌گویی یلدایی با گویش محلی در این استان خبر داد.

مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: از تمامی هم استانی‌ها دعوت می‌شود خاطرات به یادماندنی خود از محافل دورهمی خانوادگی در یلدای سال‌های گذشته را به اشتراک بگذارند.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را ایجاد شور و نشاط در خانواده‌ها به دلیل خودداری از برگزاری دورهمی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: خاطرات شیرین هم‌استانی‌ها می‌تواند گرمابخش محفل خانواده‌ها در شب‌ یلدا و شب‌های زمستانی باشد.

جمال گفت: علاقمندان می‌توانند تا پایان دی‌ماه امسال خاطرات خود را به صفحه اینستاگرام tourism_semnan  ارسال کنند. از خاطره‌ای که بیشتر استقبال شده و به اشتراک گذاشته شود با اهدای صنایع‌دستی نفیس استان قدردانی می‌شود.
 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه خاطرات و آئین‌های کهن از جمله میراث معنوی است که نیاز به حفظ و انتقال به نسل آینده دارد، تصریح کرد: شهروندان مجاز هستند خاطرات را به زبان و یا گویش محلی ارسال کنند.

وی خاطره‌گویی و قصه‌گویی را جزو آداب و رسوم شب یلدا دانست و یادآور شد: بدون شک این رسم و سنتی که از گذشتگان برای ما به ارث رسیده است تاثیر بسزایی در حفظ و بزرگداشت زبان و ادب فارسی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها