پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
مسابقه حافظ‌خوانی به‌صورت مجازی در شاهرود برگزار می‌شود

مدیرمسئول موسسه فرهنگی و هنری مهرگستران فرآوا شاهرود از برگزاری مسابقه حافظ‌خوانی به‌صورت مجازی در شاهرود همزمان با فرا رسیدن شب یلدا خبر داد.

 عاطفه عبداللهیان؛ مدیرمسئول موسسه فرهنگی و هنری مهرگستران فرآوا شاهرود در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در سمنان، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا که مانع از برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری به‌صورت عمومی و دورهمی شده، مسابقه حافظ‌خوانی همزمان با شب یلدا در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: علاقه‌مندان برای حضور در این مسابقه می‌توانند به انتخاب خود غزلی از دیوان حافظ را خوانش و به‌صورت ویدئو حداکثر یک دقیقه‌ای به شماره 09192735866  در پیام‌رسان واتساپ ارسال نمایند.

عبداللهیان ضمن بیان اینکه حافظ بیش از هر شاعر دیگری به معنا پرداخته، ادامه داد: اشعار حافظ مضامین و معانی متنوعی دارند، به‌صورتی‌که مضمون به جهان شعر و معنا به زندگی واقعی مربوط است.

مدیرمسئول موسسه فرهنگی و هنری مهرگستران فرآوا شاهرود، تصریح کرد: در این مسابقه به سه خوانش برگزیده از سوی داوران جوایز ارزنده‌ای به رسم یادبود اهدا می‌شود.
 


وی با اشاره به اینکه این شاعر بلند آوازه غزل‌هایی را سروده که می‌تواند آرام‌بخش دل و جان باشد، اظهار کرد: حافظ‌خوانی در شب یلدا یکی از رسم‌های زیبا و به‌یادماندنی بوده که از دیرباز برای ما به میراث رسیده است.

عبداللهیان افزود: این محفل ادبی توسط موسسه فرهنگی و هنری مهرگستران فرآوا شاهرود و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای شهر، شهرداری و بنیاد فرهنگی ادبی بایزید بسطامی شاهرود برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها