جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
زیرساخت‌های مخابراتی مهیای برگزاری نمایشگاه مجازی در جنوب کرمان/ 40 درصد تخفیف برای کرمانی‌های کتاب‌خوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، با اشاره به تعامل با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مخابراتی لازم برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در جنوب کرمان را مناسب خواند.  

حسین اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب کشور در این استان بیان کرد: شیوع ویروس کرونا، هرچند موجب بروز آسیب‌های متعدد شد اما زمینه‌ بهر‌ه‌‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های زیر‌ساختی، به‌ویژه فضای مجازی شده که نمونه بارز آن برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب است را برای ما فراهم آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: انتخاب جنوب کرمان برای برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب بسیار قابل‌تقدیر و توجه است؛ بنابراین از دکتر صالحی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین دکتر جوادی، معاون امور فرهنگی و همکارانم در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تشکر می‌کنم.  

وی با بیان این مطلب که مسئولان فرهنگی جنوب کرمان از همه توان، برای برگزاری مطلوب نمایشگاه مجازی کتاب، بهره خواهند برد، از تامین زیرساخت‌های لازم برای این برنامه فرهنگی گفت و افزود: با توجه به اینکه در دولت تدبیر و امید، در زمینه تجهیز زیر‌ساخت‌های مخابراتی اقدامات قابل‌توجهی را شاهد بودیم، خوشبختانه در دورترین مناطق جنوب کرمان، دکل‌های مخابراتی نصب شده و زیر‌ساخت‌های اینترنتی مهیا است.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نمایشگاه مجازی کتاب را فرصت برای افزایش میزان دسترسی به کتاب دانست و گفت: شاید همه مردم نخبه و فرهنگ‌دوست استان به دلایل مختلف، از‌جمله بُعد مسافت، امکان حضور در نمایشگاه فیزیکی کتاب را نداشتند؛ اما خوشبختانه با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، فرصت و امکان دسترسی به کتاب به دلیل فراگیر بودن آن، برای همه مردم از جمله مردم استان، مهیا شده‌است. مشارکت و عرضه کتاب ناشران سراسر کشور یکی از مهم‌ترین نقاط مثبت نمایشگاه مجازی کتاب است.

وی ادامه داد: علاوه‌براینکه مجری برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعامل است، در استان نیز با مدیر‌کل مخابرات استان در ارتباط هستم و تلاش می‌کنیم ارتباط مخاطب کتاب، با پلتفرم نمایشگاه دچار اختلال نشود.  
 
اسحاقی درباره زمان ثبت‌نام دریافت بن نمایشگاهی افزود: مردم می‌توانند از 23 آذر‌ماه، برای دریافت بن‌های خرید در نمایشگاه مجازی کتاب، ثبت‌نام کنند. تخفیف نمایشگاه مجازی کتاب 40 درصد تعیین شده؛ به این ترتیب که 30 درصد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مابقی از سوی ناشر در نظر گرفته خواهد شد؛ درحالی‌که سال‌های قبل این میزان تخفیف 30 درصد بود.  

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به بخش‌ ویژه نمایشگاه مجازی کتاب در  جنوب کرمان، بیان کرد: در حال تدارک بخش ویژه به نام و یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.برنامه‌های جنبی نمایشگاه که هر سال با استقبال قابل‌توجه مردم برگزار می‌شد امسال به‌همت مسئولان فرهنگی هر یک از هفت شهرستان استان در قالب ارتباط مجازی و فضای اینستاگرام با نخبگان هر منطقه اعم از نویسندگان، فعالان حوزه نشر، ناشران، اعضای جام باشگاه‌های کتابخوانی، کتاب‌فروشان مروجان کتابخوانی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط