دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
پرهیز از اقدامات مقطعی در حوزه کتابخوانی

محسنیان‌راد، معرفی کتاب‌های برتر در هفته کتاب را یکی از اقدامات مهم دست‌اندکاران برگزاری هفته کتاب ارزیابی کرد و گفت: کتاب‌های فاخر به افراد جامعه، شناسانده و این اقدامات مقطعی نباشد و در تمام طول سال پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب، مهدی محسنیان‌راد، نویسنده، پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: امروزه کتاب در شکل سنتی و کاغذی آن در حال طی کردن برهه‌ای است که نمی‌دانیم سرانجامش چیست و چقدر در آینده می‌تواند بقا داشته باشد. اگر این صورت‌مساله جهانی را در کنار بحران کرونا بگذاریم درمی‌یابیم که برگزاری رویدادی مانند هفته کتاب شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد.
 
وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا، ایام قرنطینه به فرصتی برای ترویج کتابخوانی تبدیل شده و حتی در برخی از کشورها کتابخانه‌ها تعطیل نشدند، چراکه معتقدند فرهنگ، تعطیلی‌ناپذیر است اما متاسفانه در کنار این بیماری، مسائل جهانی نیز کشور ما را با چالش‌های دیگری مواجه کرده که حوزه فرهنگ را به‌شدت تحت‌الشعاع قرار داده‌است.
 
این استاد دانشگاه عنوان کرد: دست‌اندرکاران برگزاری هفته کتاب باید با شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر در این هفته در مخاطب انگیزه مطالعه ایجاد کنند تا هفته کتاب موثر واقع شود. لازم است کتاب‌های فاخر به افراد جامعه، شناسانده و این اقدامات مقطعی نباشد و در تمام طول سال پیگیری شود.   
 
 بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها