دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کرونا کتابگردی را تعطیل نمی‌کند/ ارسال رایگان کتاب با شعار «کتاب می‌آید»

مهرشاد کاظمی، درباره برگزاری هفتمین پویش کتابگردی متاثر از شیوع ویروس کرونا از توافق موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با شهرداری تهران برای ارسال رایگان مرسولات کتاب خبر داد.

مهرشاد کاظمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره برگزاری هفتمین دوره طرح کتابگردی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا، برنامه‌های روز و پویش «کتابگردی» امسال نیز تغییر و به تبع آن شعار این دوره از «من هم می‌آیم» به «کتاب می‌آید» تغییر کرده‌است. کتابگردی با مشارکت چهره‌های مختلف فرهنگی و هنری به ایجاد فضای فرهنگی محله‌محور در کتاب‌فروشی‌ها، کمک می‌کند.
           
وی با اشاره به همکاری شهرداری تهران در برگزاری هفتمین دوره پویش «کتاب

گردی» افزود: هفتمین دوره پویش کتابگردی، با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و شهرداری تهران برگزار خواهد شد؛ بنابراین براساس توافق پنج‌شنبه، همزمان با روز کتابگردی با شرکت پیک‌بادپا، کتاب در شهر تهران برای مشتری‌ها رایگان ارسال خواهد شد.                
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران درباره دیگر جزئیات همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران با شهرداری تهران افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده شماره نمایندگی‌های پیک باد‌پا در اختیار 200 کتاب‌فروشی‌ شهر تهران از‌جمله کتاب‌‌فروشی‌های عضو طرح قرار دارد تا مرسولات کتاب برای مشتری‌ها، به‌طور رایگان ارسال شود. در مجموع برای ارسال 5000 سفر پیش‌بینی شده‌است. هزینه ارسال بسته‌های کتاب در روز کتابگردی از سوی شهرداری تهران تامین خواهد شد.
 
کاظمی به مشارکت متفاوت کتاب‌فروشی‌ها در هفتمین دوره پویش کتابگردی اشاره و بیان کرد: برخی کتاب‌فروشی‌ها، گفت‌و‌گو‌های مجازی با نویسندگان همکار را برگزار خواهند کرد؛ از هنرمندان و اهالی فرهنگ نیز برای اقدام مشابه دعوت شده تا در روز کتابگردی با تولید محتوای در فضای مجازی اعلام حضور کنند؛ البته مردم می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به کتاب‌فروشی‌های مراجعه کنند؛ به‌عبارت دیگر ستاد برگزاری پویش کتابگردی به مردم نه می‌گوید به کتاب‌فروشی‌ها بروند و نه می‌گوید نروند.     
 
کاظمی  با بیان این مطلب که پویش کتابگردی یکی از طرح‌های تهران‌‌گردی بود، افزود: پویش «کتابگردی» که از سال 1393 پیش با هدف حمایت از کتاب‌فروشی‌ها و صنعت نشر، در هفته کتاب برگزار می‌شود با همراهی اهالی فرهنگ، هنر، چهره‌های سیاسی و ورزشی برگزار شد. براساس اعلام موسسه خانه کتاب سابق، به‌طور میانگین میزان فروش کتاب‌فروشی‌ها در روز کتابگردی رشد بین 30 تا 70 درصدی را تجربه می‌کنند.
 
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، با اشاره به برگزاری پویش کتابگردی سال 1398 در دیگر کشور‌ها، گفت: با همکاری رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های مختلف سال گذشته طرح کتابگردی با حضور مسئولان ایرانی برگزار شد. از سال گذشته گفت‌و‌گو‌هایی با کمیسیون ملی یونسکو در ایران، برای ثبت جهانی پویش کتابگردی آغاز شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها