دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
تاکید بر نصب اِلِمان‌های کتاب در نقاط مختلف شهر سمنان

رئیس شورای شهر سمنان ضمن تاکید بر لزوم نصب اِلِمان‌های هنری از ادیبان و فرهیختگان ایران‌زمین در نقاط مختلف شهر سمنان، گفت: در سال جاری طراحی و اجرای المان کتاب پل شهید شاطری که با فناوری‌های نوین ورق می‌خورد، حاکی از توجه به مقوله کتاب ازسوی شورای شهر و شهرداری است.

سیدمسعود سیادتی رئیس شورای اسلامی شهر سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی به مردم فرهنگ‌ دوست شهر سمنان، گفت: به‌واسطه کتاب می‌توان گره‌های بزرگ اجتماعی را حل کرد و نقش کتاب به‌واقع در رشد جوامع انکارناپذیر است.
 
وی افزود: نقش کتاب به عنوان ریشه‌دارترین ابزار فرهنگی باید پررنگ باشد و امروز نیز با وجود گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی می‌توان به شکل دیگری سرانه مطالعه را افزایش داد و بازگشت به فرهنگ کتابخوانی را به‌صورت نوین ایجاد کرد.
 
سیادتی یادآور شد: دانش‌آموزان ایرانی در سال‌های ابتدای تحصیل خود با شعر «یار مهربان» در وصف کتاب آشنا می‌شوند تا در طول عمر با آن مانوس باشند و استفاده از فضای مجازی به شکل نادرست مردم را از این یار دور خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: کتابخانه‌های «رنگین کمان»، «سیار» و «عمومی» که ازسوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ایجاد شد و با استقبال همراه بود، از دیگر طرح‌های اختصاصی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که ضمن تماس با شماره‌ای گویا امکان دریافت کتاب را آسان کرده است.
 
عضو شورای شهر سمنان تصریح‌ کرد: امروز با نگاهی نو در کنار فناری‌های نوین مانند کتاب‌های صوتی و یا دانلود و مطالعه در گوشی‌های هوشمند می‌توان بهره‌برداری خوبی از کتاب را به جای استفاده نادرست از فضای مجازی رایج کرد.
 
سیادتی گفت: کتابخانه‌های عمومی و تخصصی سمنان با توجه به جمعیت از جایگاه خوبی برخوردار است اما هر چه تلاش و توسعه در راستای گسترش کتابخانه و ترویج کتابخوانی باشد، کم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها