جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
«مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم» در قم رونمایی می‌شود

همزمان با روز کتاب و کتابخوانی و بزرگداشت علامه محمدحسین طباطبایی از کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم» در دانشگاه معارف قم رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزای کتاب ایران (ایبنا) در قم، همزمان با روز کتاب و کتابخوانی و بزرگداشت علامه محمدحسین طباطبایی با حضور آیت‌الله یعقوب جعفری؛ مفسر قرآن و پژوهشگر تاریخ اسلام، حجت‌الاسلام روح‌الله شاکری؛رئیس دانشگاه معارف اسلامی و جمعی از اساتید حوزوی و دانشگاهی، از کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم» اثر سید سعید روحانی رونمایی خواهد شد.
 
کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم و تجلی آن در بيانات امام خمينی (ره) و مقام معظم رهبري» را انتشارات نجم‌الهدی در 280 صفحه و قیمت 60 هزار تومان به چاپ رسانده است. در این کتاب اصول و مبانی شكل‌گیری تمدن اسلامی از قرآن مجید استخراج و تجلی آن در بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به‌عنوان رهبران جامعه شیعی و پایه‌گذاران تمدن نوین اسلامی نمایان شده است تا جامعه مطلوب قرآنی تحقق یابد.
 
رسالت اصلی این کتاب، شناسایی و تبیین مبانی «هستی‌شناسی»، «معرفت‌شناسی» و «انسان‌شناسی» تمدن از منظر قرآن است. عناوین فصول پنج‌گانه كتاب عبارتند از: فصل اول بخش مقدماتی، فصل دوم مبانی هستی‌شناختی تمدن در قرآن، فصل سوم مبانی معرفت‌شناختی تمدن در قرآن، فصل چهارم مبانی انسان‌شناختی تمدن از نظرگاه قرآن و فصل پنجم جمع‌بندی و نتیجه.
 
در پشت جلد كتاب آمده است که به‌دليل مشكلات اقتصادی برخی از شهروندان جامعه اسلامی، تمامی سود حاصل از فروش این اثر، صرف خانواده‌های مستمند و نيازمند خواهد شد.
 
این برنامه روز شنبه 24 آبان 1399 ساعت 11 صبح در سالن امام رضا (ع) دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها