شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
پرونده‌های قاچاق کتاب در مرحله تجدیدنظر است

وکیل کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مولفان و مترجمان با اشاره به شکایت حدود ۲۰ ناشر در پرونده بزرگ قاچاق کتاب، از قرار داشتن این پرونده در مرحله تجدیدنظرخواهی خبر داد.

امیرحسین فواکه، وکیل کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مولفان و مترجمان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به شکایت ناشران زیان‌دیده از پرونده قاچاق کتاب گفت: در این زمینه بیش از ۲۰ ناشر تا کنون شکایت کرده‌اند که چندین پرونده پیروی این شکایت‌ها تشکیل شده است. کارهای دادرسی این پرونده‌ها در حال پیگیری است و دادگاه‌ها، احکام بدوی را به‌نفع شکات صادر کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: اکثر این پرونده‌ها اکنون در مرحله رسیدگی به تجدیدنظر‌ند و ما منتظر نتیجه تجدیدنظرخواهی هستیم تا روند قانونی را دنبال کنیم.
 
فواکه با بیان اینکه در یکی از این پرونده‌ها چاپ غیرقانونی بیش از ۶۰۰ هزار جلد کتاب طرح شده است، عنوان کرد: در این زمینه شکات دادخواست حقوقی برای مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم داده‌اند و امیدواریم بتوانیم در این زمینه نیز به نتیجه برسیم.
 
وی همچنین در پایان گفت: اکنون در انتظار صدور رای نهایی و نتیجه دادگاه تجدیدنظر هستیم که به دلیل گستردگی ابعاد انجام آن کمی زمان‌بر خواهد بود.

تشکیل و آغازبه‌کار کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مولفان و مترجمان به تاریخ 22 دی‌ماه 1395 برمی‌گردد که در این تاریخ، تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران با سه‌ هدف منعقد شد؛ صیانت از حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان و ناشران، بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی در حوزه نشر و فرهنگ‌سازی در جهت موضوع تفاهم‌نامه و ترویج اخلاق حرفه‌ای.

این کارگروه تلاش می‌کند با استفاده از تمامی اهرم ها و ابزارهای قانونی به مقابله با جریان تکثیر غیرقانونی آثار اعم از چاپی، الکترونیکی، صوتی، نرم‌افزاری، چند رسانه‌ای در فضای حقیقی و مجازی بپردازد و تلاش‌های این کارگروه در سال‌های اخیر به شناسایی، پلمب و پیگیری‌های قضایی در مقابله با متخلفان و قاچاقچیان کتاب انجامیده و پیگیری پرونده‌ها و تخلفات احتمالی دیگر، در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها