پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۰
معیار داوری جایزه جلال، «افشاگری و جست‌وجوگری» است

فیروز زنوزی جلالی گفت: جلال خود اهل قلم بود و اهل ریا نبود. پس طبیعی است که مهم‌ترین معیار داوری‌های این جایزه، افشاگری و جست‌وجوگری خستگی‌ناپذیر نویسندگان و صراحت در قضاوت باشد._

فیروز زنوزی جلالی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این مطلب به دوره‌های مختلف زندگی جلال اشاره کرد و گفت: جلال در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و کوشید دین را تحلیل کند. جست‌و جوگری او در برخی اندیشه‌های دینی به دلیل همین روحیه ویژه بود.

این نویسنده درباره ملاک‌های مرتبط با این ویِژگی‌ها در بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جايزه جلال آل‌احمد یادآور شد: معیار انتخاب آثار جایزه جلال هم می‌تواند با الگو گرفتن از ویژگی‌های شخصیتی جلال، «بی‌پروایی و افشاگری» باشد و از در نظر گرفتن مصلحت‌ها بیرون بیاید و با سخت‌گیری بیش‌تر، جوایز به محق‌ترین آثار تعلق گیرند.

وی با اشاره به این‌که هیچ اثری در دنیا بدون نقص نیست و همیشه وجوه مثبت و منفی یک اثر در کنار هم وجود دارند، گفت: من به داوری معترض نیستم؛ ولی در ادبیات دنیا کم‌تر پیش می‌آید که یک اثر واجد تمام ملاک‌های مورد نظر داوران یک جایزه باشد و به اصطلاح، نمره کامل بگیرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها