سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
خبرنامه‌ای برای اطلاع‌رسانی رویدادهای نشر و کتاب در ایران و جهان

گاهنامه خبری آژانس ادبی و ترجمه «پل» ویژه خردادماه ۹۹، شامل اخباری از رویدادهای نشر و کتاب در ایران و جهان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، خبرنامه آژانس ادبی و ترجمه «پل» ویژه خردادماه، مباحثی چون نقش آژانس ادبی در توسعه نشر یک کشور در جهان، اقتصاد نشر جهان، معرفی نمایشگاه کتاب مسکو و فیلوشیپ نمایشگاه کتاب سئول و خبرهای گوناگون حوزه نشر و ترجمه را مد نظر قرار داده است.
 
در این شماره از خبرنامه آژانس ادبی «پل» ابتدا در یاداشتی مفصل به معرفی آژانس ادبی و کارکرد و اهمیت آن در معرفی و توسعه نشر کشور در جهان و بازارهای بین‌المللی نشر اشاره شده است. در ادامه و در قالب گفت‌وگویی با مجید جعفری‌اقدم، مدیر آژانس ادبی و ترجمه «پل»، به آسیب‌های کرونا بر اقتصاد و بازار جهانی نشر، آسیب‌شناسی آن و راهکارهایی برای برون رفت از وضعیت موجود پرداخته است.
 
معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو و فیلوشیپ نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول برای مخاطبان داخلی، بخش‌های دیگر این خبرنامه است که در بخش معرفی نمایشگاه‌های بین‌المللی آن مورد توجه قرار گرفته است. همچنین در بخش معرفی برنامه‌های گرنت کشورهای خارجی به معرفی پروژه «تدا(teda)» یا همان برنامه حمایت از ترجمه و نشر آثار ترکیه‌ای در جهان پرداخته است.

در ادامه و در بخش معرفی جوایز ادبی جهان، به معرفی «جایزه ادبی شارجه» پرداخته شده است، که سالانه توسط نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه در کشور ایالات متحده عربی و با هدف توسعه خواندن در میان کودکان، کمک به بهبود استانداردهای خلق و تولید کتاب‌های کودک و نوجوان و کمک به تجهیز کتاب‌خانه‌ها با کتاب‌های کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
 
پایان بخش ویژه‌نامه خردادماه خبرنامه آژانس ادبی و ترجمه «پل» هم جدیدترین اخبار نشر ایران در جهان و نشر بین‌الملل و معرفی کتاب‌های خارجی مناسب ترجمه و نشر در ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها