پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
افتتاح کتابخانه روح امید را به جامعه می‌دمد

استاندار قم در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی با تاکید بر اتمام کتابخانه‌های شهدای نوبهار و امام خمینی (ره) گفت: افتتاح کتابخانه علاوه بر افزایش سرانه مطالعه باعث دسترسی آسان مردم به کتاب و همچنین دمیدن روح امید می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی با هدف ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته و همچنین پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام با بهرام سرمست استاندار قم دیدار و گفتگو کرد.
 
بهرام سرمست، در این دیدار با اشاره به جایگاه مغفول مانده کتابخانه‌های عمومی در جامعه گفت: کتابخانه‌های عمومی و میزان مطالعه از شاخص‌های توسعه فرهنگی کشور است و از این رو مدیریت کتابخانه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی با تاکید بر اتمام کتابخانه‌های شهدای نوبهار و امام خمینی (ره) ادامه داد: افتتاح کتابخانه علاوه بر افزایش سرانه مطالعه باعث دسترسی آسان مردم به کتاب و همچنین دمیدن روح امید می‌شود. منطقه نوبهار و خیابان امام قم، با توجه به فراوانی جمعیت متاسفانه فاقد کتابخانه هستند که افتتاح این دو باب کتابخانه به گسترش عدالت اجتماعی کمک می‌کند.
 
سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در این دیدار تحقق عدالت اجتماعی را با راه اندازی کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم امکان پذیر دانست و گفت: اگر کتابخانه‌ها به عنوان باشگاه فرهنگی و مروج کتابخوانی، بافت فرسوده و ظاهری نامناسب داشته باشند و از منابع کافی برخوردار نباشند جامعه هدف از آن استقبال نمی‌کند و خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان با مشکل روبه رو می‌شود.
 
عمرانی به دو پروژه ناتمام نوبهار و امام خمینی (ره) پرداخت و یادآور شد: کلنگ‌زنی احداث این دو کتابخانه 10 سال پیش انجام شده است که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه و تامین اعتبار، افتتاح آن به تعویق افتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها