یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۷
«آنتوان چخوف» شناسانده شد

دومين جلد از مجموعه «مفاخر و مشاهير ايران و جهان» منتشر شد. این کتاب كه به زندگي و آثار آنتوان پاولویچ چخوف، نویسنده و نمایشنامه‌نویس روس مي‌پردازد، از سوی انتشارات قلم نو روانه بازار کتاب شده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نشر قلم‌نو در ادامه انتشار «مجموعه مفاخر ایران و جهان»، کتاب «آنتوان چخوف» را راهی بازار نشر کرد.

این انتشارات «مجموعه مفاخر و مشاهير ايران و جهان» را با هدف گسترش آگاهي، نشر وقايع تاريخي درباره زندگي، افكار و آرای شخصيت‌هاي بزرگ و تاثير گذار ايران، اسلام و جهان منتشر مي‌کند.

دومين جلد مجموعه مفاخر و مشاهير ايران و جهان به «آنتوان چخوف» اختصاص دارد. در اين كتاب تجربه‌هاي تئاتري، عقايد و آثار چخوف بررسي شده اند. 

آنتوان پاولویچ چخوف، نویسنده، نمایشنامه‌نویس و فعال اجتماعی روس، ۱۴۸ سال پیش در ۲۹ ژانویه ۱۸۶۰ میلادی در شهر «تاگان روگ» در شمال قفقاز دیده به جهان هستی گشود.

این نویسنده در سال ۱۹۰۴، در حالی که تنها ۴۴ سال عمر کرده بود، بر اثر بیماری سل در آسایشگاهی درآلمان بستری شد و در همان سال بدرود حیات گفت. پیکر او در کلیسای «نودویشی» آلمان به خاک سپرده شده است.

از وی ده‌ها داستان کوتاه و نمایشنامه به جای مانده است. او را یکی از صاحب‌سبک‌ترین نماشنامه‌نویسان رئالیست (واقع‌گرا) در تاریخ ادبیات می‌دانند.

اين كتاب زير نظر ميثم محمدی تالیف شده و در شمارگان 3000 نسخه و قيمت 1000 تومان روانه كتابفروشي‌ها شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها