سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
تجدید چاپ «دیانت و عقلانیت» برای بار سوم

کتاب «دیانت و عقلانیت» تالیف زنده‌یاد رضا بابایی که دربردارنده جستارهایی در قلمرو دین پژوهی و آسیب‌شناسی دینی است، در آستانه چهلمین روز درگذشت این نویسنده و پژوهشگر در حوزه دین، تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، کتاب «دیانت و عقلانیت» که به تعبیر زنده‌یاد رضا بابایی مهمترین اثر اوست، مجموعه یادداشت‌ها و مقالات در حوزۀ دین‌شناسی، با رنگ‌وبوی روشنفکری دینی و سمت‌وسوی آسیب‌شناسی است.
 
بسیاری از این یادداشت‌ها و مقالات این کتاب، سابقۀ نشر در مجلات علمی و فضاهای مجازی دارند؛ اما نویسنده با نظرداشت نقدها و بازخوردها، همۀ آنها را بازنویسی و ویرایش کرده است؛ چنانکه در مقدمۀ کتاب می‌نویسد: «این یادداشت‌ها و جستارها، در طی سالیانی دراز پدید آمده‌اند؛ اما همگی در سال 1396 بازنگری و ویرایش علمی شده‌اند.».
 
بنیان کتاب بر «عقلانیت درون‌دینی» است؛ یعنی نویسنده، اجزای نظری و مناسکی منسوب به دین را به پیش‌فرض‌ها، مبانی و مقبولات دینی عرضه می‌كند تا درنگرد كه آیا میان آنها ارتباطات منطقی و ارگانیک وجود دارد یا نه.
 
«دیانت و عقلانیت» تالیف زنده‌یاد استاد رضا بابایی در ۴۲۶ صفحه و با بهای 45 هزار تومان از سوی نشر آرما به چاپ سوم رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها