دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
کتابخانه‌ها باید به مراکز فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: با وجود پتانسیل و زیرساخت‌ها در استان خوزستان باید کتابخانه‌ها را به مراکز فرهنگی و اجتماعی تبدیل کنیم.

منصور کوهی‌رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، هدف از اجرای طرح کتابخانه‌گردی را آشنا شدن مردم و مسئولان و بخصوص قشر نوجوان و جوان با فضای کتاب و کتابخانه عنوان کرد.

رستمی افزود: امسال طرح کتابخانه‌گردی همزمان در دو کتابخانه برکت امیرالمومنین روستای صلیعه شهرستان باوی و کتابخانه یار مهربان شهرستان ایذه اجرا شد.

وی که در کتابخانه شهدای حرم منبع آب اهواز با خبرنگار ایبنا گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه چند ماهی از افتتاح این کتابخانه می‌گذرد، تصریح کرد: این کتابخانه در هفته کتاب و کتابخوانی افتتاح شد و در این مدت کوتاه توانسته است به بیش از 800 عضو خدمات کتابخانه‌ای ارائه دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: منطقه منبع آب اهواز ساختاری حاشیه‌ای و کم‌برخوردار دارد و این کتابخانه می‌تواند نیازهای جمعیت زیاد این منطقه را با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و خدمات مشاوره‌ای و آموزشی در زمینه کتابخوانی به مراجعه‌کنندگان تامین کند.

کوهی رستمی اضافه کرد: شرکت دانش‌آموزان مدارس این منطقه در طرح کتابخانه‌گردی و آموزش مشاوره خانوادگی برای آنان و مستقر شدن کارشناسان تغذیه مرکز بهداشت، گرفتن فشار خون و قند خون بازدیدکنندگان، از اهم برنامه‌های طرح کتابخانه‌گردی بود.

وی گفت: فاز اول تامین کتاب برای کتابخانه شهدای مدافع حرم جوابگوی نیاز مردم این منطقه نیست و از استاندار درخواست تخصیص اعتبار خاص برای کتاب‌های بیشتر و متنوع را داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها