دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
شور و هیجان به نمایشگاه کتاب تهران بازمی‌گردد

مدیر مسئول انتشارات گل‌واژه برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در مصلا انتخاب آگاهانه‌ای می‌داند و معتقد است، با این انتخاب تا حدی شور و هیجان سابق به نمایشگاه کتاب باز می‌گردد.

حمیدرضا ضیغمی مدیرمسئول انتشارات گل‌واژه در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درمورد برگزاری سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلا گفت: برگزاری سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلا تصمیم آگاهانه‌ای است که از سوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی گرفته شده است.
 
وی گفت: شهر آفتاب علاوه بر دارا بودن مشکلاتی از قبیل کمبود فضای مسقف و موقعیت جغرافیایی(دوری مسیر)، مشکل‌ساز بوده و بسیاری افراد به ویژه مخاطبان کتاب‌های کودک و نوجوان کمتر به نمایشگاه می‌آمدند. متاسفانه در دو سالی که نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شد، از ریزش بازدیدکنندگان نسبت به سال‌های قبل برخوردار بودیم.
 
به گفته ضیغمی بسیاری از خانواده‌ها به علت دوری نمایشگاه از بازدید و آوردن فرزندانشان به شهر آفتاب، منصرف می‌شدند و یا به روزهای تعطیل موکول می‌کردند که با مشکلاتی چون شلوغی و ترافیک شهری مواجه می‌شدند.
 
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور ما تا حدی پایین است و مردم کم کتاب می‌خوانند، اگر نمایشگاه بین‌المللی که بزرگترین رویداد کتابی کشور است از مرکز شهر دور باشد، این فرهنگ مهجورتر هم می‌شود.
 
ضیغمی افزود: مصلای تهران اصولا برای چنین نمایشگاهی تعبیه نشده است و برگزاری نمایشگاه کتاب در این مکان از ابتدا دارای مشکلات خاص خود بود اما این مسئله تاثیری در میزان بازدیدکنندگان نداشت و ما سال به سال شاهد افزایش بازدیدکنندگان بودیم.
 
مدیرمسئول انتشارات گل‌واژه گفت: به نظر من اگر بخواهیم هم به شهر آفتاب و هم به مصلا امتیاز دهیم؛ مصلا دارای امتیاز بیشتری است و این تصمیم‌گیری بسیار مثبت و آگاهانه بود.
 
وی خاطر نشان کرد: وجود مترو در اطراف مصلا و موقعیت جغرافیایی آن که در مرکز شهر قرار دارد دو مزیت بسیار مثبتی است که نسبت به شهر آفتاب برتری دارد و تا حدی شور و هیجان سابق را به نمایشگاه کتاب باز می‌گرداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها