دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۵
مركز تحقيق و پژوهش اسناد دفاع مقدس در مشهد راه‌اندازي مي‌شود

مركز تحقيق و پژوهش اسناد دفاع مقدس در مشهد با هدف جمع‌آوري و ثبت و ضبط منابع باقيمانده و مصاحبه‌ با افرادي كه در آن دوران حضور داشتند، راه‌اندازي مي‌شود./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) سعيد عاكف، مدير مسوول مركز تحقيق و پژوهش اسناد دفاع مقدس با بيان اين مطلب افزود: اين مركز در كنار تحقيق و پژوهش قصد دارد استعداد‌هاي جواني را كه در زمينه دفاع مقدس قلم مي‌زنند، حمايت و آثارشان را منتشر كند.

وي خاطر نشان كرد: بيشتر اطلاعات مورد نظر اين مركز خام هستند، مانند مصاحبه‌ با افرادي كه در دوران جنگ تحميلي در جبهه‌ها حضور داشتند. اين منابع بررسي و تدوين مي‌شوند و در قالب كتاب به چاپ خواهند رسيد.

نويسنده "خاك‌هاي نرم كوشك" افزود: از منابعي هم كه به گونه‌اي فراموش يا رها شده‌اند، براي زنده ‌نگه‌داشتن آن‌ها به عنوان اسناد تاريخي شجاعت‌ها و رشادت‌هاي ملت‌مان، در اين مركز حمايت مي‌شود.

سعيد عاكف تصريح كرد: در حال حاضر 30 عنوان كتاب در زمينه دفاع مقدس آماده چاپ دارم كه به زودي منتشر مي‌شوند.

سعيد عاكف، نويسنده و خاطره‌نويس جنگ و دفاع مقدس سال 1351 در تهران متولدشد. نخستين نوشته‌هاي او در روزنامه خراسان مشهد به چاپ رسيدند و همزمان در كلاس‌هاي قصه‌ و داستان‌نويسي شركت كرد.

‌از آثاري كه تاكنون از اين نويسنده دفاع مقدس به چاپ رسيده، مي‌توان به: "خاك‌هاي نرم كوشك" ،"رقص در دل آتش"، "مجموعه ‌كتاب‌هاي ملك اعظم"،"حكايت زمستان"و" نسيم تقدير" اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها