سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۱
شعر و طنز اكسير با گذشته عناد دارد

نقد و بررسی اشعار طنز اکبر اکسیر در نشست «دگرخند» با حضور مولفان و جمعی از منتقدان 21 مرداد در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. كيومرث منشي‌زاده در اين نشست گفت: شعر و طنز اكسير با گذشته عناد دارد و از ویژگی‌های بارز شعرهايش، کوتاهی آنها است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از واحد خبر حوزه هنری، کیومرث منشی‌زاده منتقد و شاعر در این نشست با اشاره به تلفيق  طنز و شعر در آثار اکبر اکسیر گفت: وی از اسم‌های پر محتوا و زیبایی برای آثار خود استفاده می‌کند. شعر و طنز او با هم قرین و با گذشته عناد دارد و از ویژگی‌های بارز شعر او کوتاهی آن است. 

اکبر اکسیر شاعر طنزپرداز نیز در این نشست گفت: طنز باید در خون شاعر و اشعار او جاری باشد. با توجه به بی‌‌حوصلگی مخاطبان عصر حاضر، طنز حوزه‌اي است که باید به آن توجه داشت. شعر امروز که طنز از لازمه‌های آن است باید در خدمت درد بشر باشد. شاعر امروز باید سرش را از آسمان اوهام و خیالات به زیر پایش و روی زمین خم کند و در شعر، خود را هم ردیف انسان معاصر بداند. 

اسماعیل امینی دیگر منتقد و شاعر طنزپرداز حاضر در نشست، با اشاره به سادگی اشعار اکبر اکسیر گفت: اشعار اکسیر نیز از پیچیدگی‌هایی عبور کرده و فهم آنها به تفکر احتیاج دارد. بهتر بود اکسیر نامی برای کتابش انتخاب نمی‌کرد و این مقوله را به منتقدان می‌سپرد. 

امینی، اکسیر را شاعری هوشمند و صاحب نگاهی نافذ توصیف کرد و گفت: او با همه وجود و با صداقت، اثری خلق می‌کند که در عین سادگی، متنوع و عمیق است و نشان می‌دهد که این شاعر نه ترسو، که نجیب است. 

نشست‌های «دگرخند» ویژه نقد و بررسی کتاب‌های منتشر شده طنز، به کوشش دفتر طنز حوزه هنری دوشنبه آخر هر ماه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها