چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۹
"ميرصادقي"، "راهنماي داستان نويسي" را نوشت

"جمال میر صادقی" کامل ترین کتاب در زمینه داستان را با عنوان "راهنمای داستان نویسی" نوشته و قرار است توسط انتشارات سخن روانه بازار کتاب شود. ميرصادقي مي گويد اين كتاب كامل ترين در نوع خود است.\

"جمال میر صادقی" در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: تاکنون 10 عنوان کتاب از جمله "عناصر داستان نویسی" و "ادبیات داستانی"، درباره داستان و داستان نويسی نوشته ام که کامل ترین آنها "راهنمای داستان نویسی" است.

وی افزود: کتاب "عناصر داستان" و "ادبیات داستانی" از جمله کتابهای دانشگاهی به شمار مي روند. در "عناصر داستان" درباره مواردی چون پیرنگ، شخصیت و شخصیت پردازی،درونمایه و... . در "ادبیات داستانی" نيز درباره انواع داستان، قصه، رمانس ،داستان کوتاه و رمانس و... سخن گفته ام.

نویسنده کتاب "زندگی را به آواز بخوان" یادآور شد: قریب به بیست و چند سال از تالیف این کتاب ها می گذرد و در طول این سال ها سعی کرده ام که اطلاعات این 2 کتاب را به روز کنم. 

"میر صادقی" افزود: در کتاب راهنمای داستان نویسی بسیاري از اطلاعات موجود در این 2 کتاب را بسط داده ام، همچنین به چند موضوع جدید که در کتاب های ادبیات داستاني تاكنون سابقه نداشته پرداخته ام. 

نویسنده کتاب "واژه نامه داستان نویسی" ادامه داد: از مواردی که برای نخستین بار در این کتاب مطرح می شود، حوادث روزنامه ها به عنوان منابع اصلی داستان نویسی، داستان غنایی و داستان های آوایی و در فصل آخر نیز گزیده ای از جملات قصار داستان نویسان، درباره داستان را آورده ام.

به گفته "میرصادقی" رمان "بوف کور" بهترین نمونه ادبیات "غنایی" است که ساختار شعری دارد و نویسنده داستان را در مرز شعر و داستان نگه می دارد.

 كتاب "راهنمای داستان نویسی"  به‌زودي از سوي انتشارات سخن در 600 صفحه منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها