سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
گلشنی: رسالت خبرگزاری کتاب پُر کردن خلاء فرهنگی است/ ضرورت اطلاع‌رسانی درباره فصلنامه‌های نقد کتاب خانه کتاب

مهدی گلشنی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گوید: در حال حاضر مهمترین مشکل ما در کشور خلاء فرهنگی است و رسالت خبرگزاری کتاب ایران هم در این میان این است که خلاء فرهنگی کشور را پر کند.

مهدی گلشنی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در غرفه موسسه خانه کتاب در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: من فصلنامه‌های نقد کتاب را که موسسه خانه کتاب منتشر می‌کند، مشاهده کردم و معتقدم انتشار این فصلنامه‌ها کار خوبی است. نقد کتاب کاری پسندیده است اما به شرط اینکه نقدها عالمانه باشد و بر مخاطبان اثر بگذارد.

وی ادامه داد: انتقاد مهمی که من به نشست‌های نقد کتاب دارم این است که گاهی بی ادبی‌هایی به نویسنده کتاب‌ها می‌شود، باید ادب اسلامی در نقد کتاب رعایت شود چون اگر قرار باشد نقد اثرگذار باشد باید مودبانه باشد.

این استاد دانشگاه صنعتی شریف افزود: فصلنامه‌های نقد کتاب می‌تواند در این زمینه بسیار موثر عمل کند اما باید درباره انتشار این گونه آثار اطلاع‌رسانی بیشتری شود.

به گفته وی، در حال حاضر مهمترین مشکل ما در کشور خلاء فرهنگی است و رسالت خبرگزاری کتاب ایران هم در این میان این است که خلاء فرهنگی کشور را پر کند.

گلشنی در پایان یادآور شد: امروز باید اطلاعات درستی در دسترس جوانان قرار بگیرد. در این زمینه خبرگزاری‌ها مسئول هستند و باید در این زمینه فعال‌تر شوند و اطلاعات درست و آگاهی‌های تازه‌ای را در اختیار جوانان قرار دهند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها تا بیست و دوم آبان در مصلای امام خمینی‌(ره) برپاست و ایبنا در غرفه موسسه خانه کتاب فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها