شنبه ۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۸
خانواده بايد كتابخواني را به كودك آموزش دهد

«سحر جعفري جوزاني» بازيگر سينما و تلويزيون مي‌گويد: در كودكي پدرم براي من كتاب قصه مي‌خواند، در آن سن متوجه مفهوم كلمات نمي‌شدم؛ اما اين موضوع باعث شد كه از كودكي به كتاب و كتابخواني علاقه‌مند شوم. بزرگ‌تر كه شدم كتاب ديگر براي من غريبه و نا آشنا نبود.\

« جعفري جوزاني» نويسنده و بازيگر سينما و تلويزيون در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اشاره به توجه بيشتر سينما و تلويزيون به ادبيات، گفت: توجه به ادبيات و چهره هاي ادبي كشورمان دغدغه اصلي من است. هميشه فكر مي كنم چرا نبايد در سينما فيلم هاي شاخصي با اقتباس از آثار ادبي، چهره هاي ماندگار و قصه هاي هزار و يك شب بيش از پيش توليد شود.

وي با بيان اينكه چرا نبايد مخاطبان به‌خصوص نسل چهارم ما با ادبيات از طريق آثار تصويري آشنا شوند، تصريح كرد: اگر قصد داريم در سينما و تلويزيون اثري اقتباسي خلق كنيم بايد ابتدا تحقيقات گسترده اي را انجام داده و به منابع مختلفي رجوع كنيم تا آن اثر ادبي جامع و كامل باشد.

اين بازيگر سينما با اشاره به تحقيقات گسترده اي كه براي توليد پروژه تاريخي «در چشم باد» انجام گرفته است، خاطرنشان كرد: اين مجموعه تلويزيوني را به اين دليل دوست دارم كه پدرم (مسعود جعفري جوزاني) براي خلق اين اثر تاريخي تحقيقات گسترده اي را انجام داد و به كتاب هاي متعددي رجوع كرد. در واقع زماني كه دانشجو بودم پدرم درباره اين پروژه تحقيق مي كرد و مي نوشت تا تمام وقايع و اتفاقات اين پروژه بر اساس واقعيت ها و صادقانه روايت شود.

جوزاني يادآورشد: معتقدم علاوه بر كارگردان، بازيگران هم بايد با مطالعه بيشتر درباره نقش مورد نظر خود در يك مقطع تاريخي، با تمركز و دانش بيشتري در اثر مورد نظر به ايفاي نقش بپردازند.

وي در ادامه گفت: فرهنگسازي براي گسترش كتابخواني در كشور بايد از كودكي آغاز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط