پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
نمایشگاه کتاب استانی زنجان افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: هفتمین نمایشگاه کتاب استانی کشور و سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و نشریات کثیرالانتشار(6 تا 12 شهریور) با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد در محل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان عنوان کرد: سال گذشته به دلیل تأمین نشدن اعتبار، این نمایشگاه در استان برگزار نشد ولی امسال به همت استانداری زنجان و همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب استانی برگزار می‌شود.

به گفته وی، همزمان، سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و نشریات کثیرالانتشار در قالب 85 غرفه در کنار این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: نشست‌های تخصصی و کلاس‌های آموزشی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است و نشریات و خبرگزاری‌ها می‌توانند با حضور فعال خود در این نمایشگاه توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه نمایشگاه کتاب استانی با حضور سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه و استاندار زنجان آغاز به کار خواهد کرد، افزود: ثبت‌نام ناشران از طریق موسسه نمایشگاه‌ها انجام می‌شود و پیش بینی می‌شود بیش از 350 ناشر با 35 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت کنند.

وی افزود: 250 غرفه برای ناشران در نظر گرفته شده است و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، کلاس‌های داستان نویسی مرتبط با حوزه چاپ و نشر، ایستگاه نقاشی کودکان، شب‌های شعر و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجرای ویژه برنامه‌ای به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

برگزاری اولین جایزه ادبی غزل در استان زنجان
این مقام مسئول همچنین به برگزاری اولین جایزه ادبی غزل در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این برنامه به دلیل ظرفیت شعرای استان زنجان در زمینه غزل و شخصیت مرحوم حسین منزوی که از افتخارات این استان است برای اولین بار در مهرماه امسال برگزار می شود.

مقدم با یادآوری این‌که این برنامه امسال به صورت استانی برگزار خواهد شد، ادامه داد: این جایزه ادبی از سال‌های آینده به صورت سراسری برگزار می‌شود.

نخستین کنگره سراسری شعر حضرت زینب(س)
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری نخستین کنگره سراسری شعر حضرت زینب(س) همزمان با سالروز ولادت این بانوی بزرگوار در استان زنجان نیز خبر داد.

وی با اشاره به این‌که هر استانی به دلیل برخی از ظرفیت‌های فرهنگی دارای برنامه‌های شاخصی است، ادامه داد: در استان زنجان از نظر ارادت بسیار زیاد مردم به امام حسین(ع) و شور و شعور حسینی، این کنگره سراسری برگزار می‌شود.

به گفته مقدم محورهای این کنگره در خصوص عفاف و حجاب، امربه معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت، وفا و عبادت و فداکاری، تعریف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها