چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۹
انتشارات حكمت با 35 عنوان كتاب جديد در نمايشگاه كتاب

انتشارات حكمت در بيست و يكمين نمايشگاه كتاب تهران با 35 عنوان كتاب جديد در حوزه فلسفه و انديشه، حضوري قابل توجه داشته‌است.\

به‌گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محمد حسين غفاري مدير انتشارات حكمت، در نمايشگاه كتاب تهران به فعاليت‌هاي اخير اين انتشارات اشاره‌ كرد و گفت: انتشارات حكمت انتشار مجموعه‌هاي جديدي را در دست كار دارد كه برخي از آنها شامل مجموعه متون اسلامي، مطالعات اسلامي، سنت‌گرايان، راهنماي راتلج و دانشنامه آكسفورد مي‌شود.

وي كتابهاي مجموعه «تاريخ فلسفه راتلج» را در حوزه فلسفه غرب از مجموعه‌هاي پرفروش در اين نمايشگاه خواند و گفت: كتابهايي همچون تاريخ فلسفه اسلامي از دكتر سيد حسين نصر، عقل در حكمت مشاء از علي‌مراد داوودي، عقل و الهام در اسلام و... از كتابهاي پرفروش ما در اين نمايشگاه بوده‌اند.

وي افزود: ما امسال روي دو مجموعه كار كرديم كه يكي مجموعه «ميراث انديشه اسلامي» و ديگري «انديشمندان عالم اسلام» است كه هر دو مقوله‌هاي مهمي هستند و قصد داريم فعاليت‌هاي آينده خود را روي آنها متمركز كنيم.

غفاري با بيان اينكه در مجموعه ميراث انديشه اسلامي، آثاري از فلاسفه اسلامي، حكما و كلاميون را منتشر خواهيم كرد اظهار داشت: اين طرح «تصحيح انتقادي آثار چاپ نشده انديشمندان اسلامي ما بين خواجه نصير الدين طوسي و ملاصدرا» نام دارد. اين طرح به منظور تصحيح و چاپ آثار برجسته متفكران و انديشمندان اسلامي به خصوص علماي شيعه در حوزه‌هاي فلسفه، كلام و عرفان و معارف ديني در دوره زماني ميان خواجه نصير و ملاصدرا است كه تاكنون به چاپ نرسيده‌‌اند.

وي تصريح كرد: طرح بعدي ما پرداختن به انديشمندان عالم اسلام است كه در اين طرح به افكار اين انديشمندان و زندگينامه‌هاي آنها خواهيم پرداخت. اين طرح در حوزه فلسفه به فارابي، ابن سينا، ابن رشد، سهروردي، ميرداماد، ملاصدرا و علامه طباطبايي خواهيم پرداخت.

غفاري افزود: در حوزه كلام و عرفان و علم نيز به بزرگاني از جمله شيخ مفيد، شيخ مرتضي، شيخ صدوق، شيخ طوس و... خواهيم پرداخت و در عرفان به مولوي، ابن‌ عربي، جامي و... توجه خواهيم داشت. همچنين در حوزه علم به بزرگاني همچون زكرياي رازي، ابوريحان بيروني، قطب الدين شيرازي، شيخ بهايي، ميرفندرسكي و خوارزمي مي‌پردازيم.

مدير انتشارات حكمت در پايان از انتشار مجموعه دانش‌نامه، كتاب‌هاي راهنما، دايره المعارف قرآن از انتشارات بريل و كتابهاي ديگري از تاريخ فلسفه راتلج خبر داد كه از سوي انتشارات حكمت در دست انتشار است و تا آخر امسال منتشر خواهند شد.

انتشارات حكمت كتابهايي همچون عقل و الهام در اسلام، مقالاتي در تاريخ زنديه‌ي اماميه، فرقه‌هاي اسلامي ايران در سده‌هاي ميانه، پيدايش اصطلاحات فلسفي در عربي و فارسي، جهان‌شناسي سنتي و علم جديد و... كه شامل 35 عنوان كتاب جديد مي‌شود را به تازگي منتشر كرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها