چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۱
"نارنيا" در صدر پرفروش ها قرار گرفت

فيلم سينمايي " نارنيا : پرنسس كاسپين" كه براساس كتابي به همين نام ساخته شده،در اولين هفته فروش توانست در صدر جدول پرفروش ها قرار بگيرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،اين فيلم همانند قسمت قبلي توسط "اندرو آدامسون" كارگرداني شده و خود وي نيز فيلمنامه را از اين رمان اقتباس كرده است.
 
اين فيلم از روز 16 مي نمايش جهاني و گسترده خود را در سينماهاي جهان آغاز كرد.

"سي.اس.لوييس" نويسنده فقيد ايرلندي از نامدارترين مولفان داستان هاي افسانه اي و فانتزي در ادبيات بريتانيا به شمار مي آيد. مجموعه داستان هاي "نارنيا " تاكنون بيش از 100ميليون نسخه فروش در سراسر جهان داشته و به 41 زبان زنده دنيا نيز منتشر شده است.

اين مجموعه 7 قسمتي به داستان زندگي يك شير اساطيري با نام اصلان مي پردازد كه با ورود چند نوجوان در برابر نيروهاي پليد قصه قرار مي گيرند.

"لوييس" اين داستان را بين سالهاي 1949 تا 1954 به رشته تحرير درآورد و تاكنون منبع ساخت بسياري از آثار در راديو ، تلويزيون، تئاتر و سينما بوده است.

اين نويسنده در پرداخت شخصيت داستانش از اساطير يونان و رم باستان و در بسياري از موارد از شاهنامه اثر جاودانه حكيم فردوسي الهام گرفته است.

از ديگر آثار "اندرو آدامسون" كارگردان اين فيلم بايد به انيميشن هاي فانتزي" شرك" و"شرك 2" اشاره كرد.

وي در سال 2005 يكي ديگر از قسمت هاي رمان "نارنيا " با عنوان "خاطرات نارنيا:جادوگر ،شير و كمد "را به فيلم بازگردانيد.اين فيلم توانست در آن سال سه جايزه اسكار را دريافت كند.

از بازيگران اين فيلم مي توان به"تيلدا سوينتون" و " جيمز مك آوي" اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط