دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
متولیان: ارشاد با همکاری نیروی انتظامی و گمرک مشکل را حل کند

مدیر انتشارات الهدی با اشاره به ورود غیرقانونی کتاب‌های وهابیت از افغانستان و پاکستان به ایران گفت: وزارت فرهنگ و ارساد اسلامی باید با همکاری نیروی انتظامی و گمرک این موضوع را حل کنند.

امین متولیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در پاسخ به این سوال که «به عنوان ناشری که کتاب های دینی را به افغانستان می فرستید، در برابر ورود کتاب‌های وهابیت از افغانستان به ایران چه اقداماتی انجام داده‌اید؟» عنوان کرد: متاسفانه ما در این باره نمی‌توانیم چندان کاری انجام دهیم و در این زمینه باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد عمل شود. این کتاب‌ها بیشتر از مرز پاکستان وارد می‌شوند و وزارت ارشاد باید با همکاری نیروی انتظامی و گمرک این موضوع را حل کنند.

وی همچنین گفت: متاسفانه موضوعی که برای ما مشکل‌ساز شده، توقف کتاب در رسیدن به افغانستان است که امیدواریم با ثبات شرایط در این کشور این مشکل نیز حل شود.

متولیان افزود: انتشارات الهدی مجوز انتشار کتاب‌های دینی در کشور افغانستان را ندارد و مجوز ما مربوط به کتاب‌های دانشگاهی و عمومی است، بنابراین مراقبیم که اصل مجوزمان حفظ شود.

وی با اشاره به فعالیت این انتشارات در حوزه کتاب‌هایی با موضوع وحدت اسلامی و تقریب مذاهب، گفت: انتشارات الهدی در حوزه‌هایی که وحدت‌ساز بوده، کارهایی را انجام داده‌ است. به طور مثال، ما همکاری‌های خوبی را با بنیاد شهید احمد شاه مسعود داریم و حدود 150 جلد کتاب را با موضوع تقریب مذاهب اسلامی را به نمایشگاه کتاب این بنیاد ارسال کردیم. در عین حال، به قوانین افغانستان احترام می‌گذاریم و نمی‌توانیم کتاب‌های دینی را در آنجا تولید کنیم. 

وی ادامه داد: در حالی که انتشارات الهدی مجوز چاپ کتاب‌های دینی در کشور افغانستان را ندارد اما می‌کوشد کتاب‌هایی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی را به افغانستان وارد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط