شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
«سعادت بشری» به بازار کتاب ایران می‌رسد

در ادامه ترجمه مجموعه «ایده‌های بزرگ» که دربرگیرنده یکصد جلد از تاثیرگذارترین آثار فلسفی، ادبی، هنری و تاریخی جهان است، مرضیه خسروی نخستین‌بار به ترجمه تاملات(Pensees) بلز پاسکال، اندیشمند و ریاضیدان بزرگ قرن هفدهم پرداخته است. این کتاب با نام «سعادت بشری» به زودی منتشر خواهد شد./

مرضیه خسروی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: پاسکال یکی از بزرگان علم ریاضی است و در موارد متعددی از دریچه ریاضیات به موضوعات خداشناسی نگریسته و سعی در اقناع اذهان خام و گمراه کرده‌است.

وی ادامه داد: کتاب «سعادت بشری» از بندهای متعددی تشکیل شده و پاسکال در هر یک از آن‌ها به بحث درباره طیف وسیعی از موضوعات مختلف پرداخته‌است. تفکر و اندیشه در دوران مختلف زندگانی، طرح مباحث عمل‌گرایانه در اثبات وجود خداوند، سودمند نبودن علم در مباحث معرفت‌شناسی و خداشناسی، جنبه‌های الهی و بشری دین، تنهایی و غربت انسان در این جهان، از جمله مباحثی‌اند که در این اثر به آن‌ها پرداخته می‌شوند.

خسروی با بیان این‌که کتاب سعادت بشری را نشر «روزگار» پیش از برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادیبهشت‌ماه 93 منتشر خواهد کرد، گفت: پاسکال در بخشی از  کتاب، قضیه معروف «شرط‌بندی بر وجود خداوند» را مطرح کرده و از جنبه‌ای کاملا عمل‌گرایانه به بررسی فواید اعتقاد به وجود خداوند پرداخته‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط