شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
چهارمین کنگره شعر مقاومت افتتاح شد

چهارمین کنگره شعر مقاومت امروز (11 آبان) در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی شهر مقدس قم آغاز به کار کرد.-

بهروز اثباتی، دبیر چهارمین کنگره شعر مقاومت در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: آیین افتتاحیه این دوره از کنگره، از ساعت 9 و 30 دقیقه با حضور 30 مهمان خارجی و 22 شاعر فارسی‌زبان آغاز شده است.

وی افزود: در ابتدای این مراسم، سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی کرد. اکنون نیز آیت‌الله حائری شیرازی در حال سخنرانی درباره ضرورت و اهمیت برپایی این کنگره است.

دبیر چهارمین کنگره شعر مقاومت با بیان این‌که تاکنون سه شاعر از لبنان، قم و تهران شعرخوانی کرده‌اند، گفت: این مراسم تا ساعت 12 ادامه خواهد داشت و تا آن زمان، شاعران میهنمان و کشورهای مختلف شعرخوانی خواهند کرد.

اثبانی بیان کرد: پس از پایان مراسم و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، به همراه شرکت‌کنندگان و مهمانان داخلی و خارجی از کتابخانه آیت‌الله مرعشی‌نجفی دیدار خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: فردا (دوازدهم آبان‌ماه) به تهران بازخواهیم گشت و سه نشست علمی، در سه دانشگاه امام جعفر صادق(ع)، دانشکده علوم و حدیث شهرری و دانشکده مذاهب برگزار می‌شوند. «اصول و ویژگی‌های ادبیات مقاومت»، «آسیب‌ها و چالش‌های ادبیات مقاومت» و «رسانه و ادبیات مقاومت» موضوع‌های این سه نشست را تشکیل می‌دهند.

دبیر چهارمین کنگره شعر مقاومت اظهار کرد: شامگاه یکشنبه (12 آبان‌ماه) سه نشست شعرخوانی خواهیم داشت که دو مورد از آن‌ها در تهران و دیگری در کرج برگزار خواهد شد. دوشنبه (13 آبان‌ماه) ساعت 14 و 30 دقیقه در سالن سعدی برج میلاد به برگزاری آیین اختتامیه این کنگره اقدام خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط