دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۳
كوه‌ها بلرزند تو ملرز!

كتاب "كوه‌ها بلرزند تو ملرز!" شامل خلاصه و بررسي رمان " با جام‌هاي شوكران" ، توسط اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان آذربايجان شرقي منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اين كتاب با ارائه خلاصه‌اي از رمان "با جام‌هاي شوكران" نوشته عبدالمجید نجفی آغاز مي‌شود كه درباره رزمنده‌اي به نام محسن است. او به عنوان امدادگر راهي منطقه جنگي غرب كشور مي‌شود.
 
محسن نامزدي به نام مارال دارد كه دختر عمو و همسايه ديوار به ديوارشان است. او در عملياتي، يكي از چشمانش را از دست مي‌دهد و به شوخي به خانواده‌اش مي‌گوید كه نوك شاخ گاو به چشمش فرو رفته است. 

مضمون رمان "با جام هاي شوكران" حماسي و غنايي است و تلاش نويسنده از یک سو بر آن بوده كه به ورطه شعارگرايي نيفتد و از سوی دیگر در دام احساسات سطحی اسیر نشود. 

زندگی شخصیت اصلی رمان در دوره های قبل از اسارت و نبرد با دشمن، اسارت و رنج‌هاي آن و رهايي و بازگشت به ميهن روایت شده است. 

نويسنده از منظر محسن، پدر محسن،مادر او،مارال،راضيه خواهر محسن و چند شخصيت فرعي ديگر به روايت داستان پرداخته است. 

عبدالمجيد نجفي با استفاده از روياها، خواب‌ها و حسرت‌ها به گذشته و آرزوهاي شخصيت‌هاي رمان به ويژه شخصيت اصلی مي پردازد  و خواننده را با گوشه‌ها و زواياي پنهان شخصيت‌هاي داستان آشنا مي‌كند. 

نويسنده "كوه‌ها بلرزند تو ملرز!" درباره شخصيت قهرمان كتاب "با جام‌هاي شوكران"مي گويد: محسن مي رزمد. مي هراسد. عشق مي ورزد. از غذاي خوب لذت مي برد. نامزدش را دوست دارد. درد مي‌كشد و در يك كلام انسان است. اما انساني كه در راه آرمانش بر همه غرايز بشري فائق مي‌آيد و آيين و ميهن خويش را ارج والا مي‌نهد.

رمان "با جام‌هاي شوكران" نوشته عبدالمجید نجفی توسط انتشارت صریر منتشر شده است. این رمان در بخش بزرگسال و با موضوع دفاع مقدس هفتمين دوره‌ جايزه‌ ادبي شهيد حبيب غني‌پور، به عنوان اثر برگزيده معرفي شد. 

كتاب "كوه‌ها بلرزند تو ملرز!" نوشته حسین نجفی نیز در قالب هشتمين کتاب از مجموعه"پيك پايداري" در قطع جيبي و 32صفحه و با شمارگان 10 هزار نسخه وبهاي 2 هزار ريال توسط اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان آذربايجان شرقي به چاپ رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها