دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
حسین اسرافیلی: توصیف واقعی امام عصر(عج) مخاطبان را مشتاق خواهد کرد

حسین اسرافیلی، شاعر،‌ معتقد است که مضامین در وصف امام عصر(عج) آن قدر جذاب و دلنشینند که نیازی به موضوعات دیگر برای جذب مخاطب نخواهند داشت. وی گفت: اگر بتوانیم اوصاف حضرت را در منظر مخاطب به تصویر بکشیم، سخت‌گیرترین مخاطبان هم به شعرمان گوش می‌دهند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،اسرافیلی گفت: همه دل‌های پاک و همه ادیان در انتظار یک منجی هستند، اما ایرانی ها و شیعیان بیشترین سرایش را در زمینه شعر انتظار دارند و از آن تجلیل می کنند. 

وی توضیح داد: مسیحی ها در انتظار بازگشت پیامبرشان هستند و یهودی ها در انتظار کسی هستند که حضرت موسی(ع) قولش را به آنان داده است. حتی بودایی ها و برهمن ها هم انتظار یک نجات دهنده را می کشند، اما شخصیتی که بخواهد در آخر الزمان ظهور کند و ظلم و ستم را از میان بردارد، جامع ترین اوصافش در حضرت ولی عصر(عج) وجود دارد.

اسرافیلی افزود: وقتی چنین مضامین دلنشینی در شعر داریم، دیگر نیازی به جذب کردن مخاطب نخواهیم داشت. اگر بتوانیم اوصاف حضرت را در منظر مخاطب به تصویر بکشیم، سخت گیرترین مخاطبان هم به شعرمان گوش می دهند.

این شاعر ادامه داد: بعضی از شعرهایی که از سوی جوان ها برای حضرت مهدی(عج) سروده می شود، همان شعرهای عاشقانه‌ای هستند که آنان برای دلبرانشان سروده اند و با اندکی تفاوت، آن را در محافل ادبی قرائت می کنند. در حالی که امام زمان(عج) و حس به تقرب به درگاه ایشان بسیار پاک تر از این گونه شعرهاست.

اسرافیلی در پایان افزود: بعضی ها هنوز سیره ائمه را نمی دانند و با همان زبان معمولی می خواهند برای حضرت ولی عصر(عج) شعر بسرایند. در یکی از شعرهای این شاعران خواندم که نوشته بود: «ای امام ما که در آسمان ها هستی!» این در حالی است که امام دوازدهم در چشم مردم غایب است و در جامعه حضور دارد. این نکته مهم است که بدانیم حضرت ولی عصر(عج) غایب از وجود نیست،‌ ولی از چشم ما غایب است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها