پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۰
احمد عزيزي به اغما رفت

احمد عزیزی، شاعر و سراینده مجموعه «کفش‌های مکاشفه»، عصر دیروز به علت حمله قلبی به بیمارستانی در کرمانشاه انتقال داده شد. وی اكنون در وضعیت اغما به سر می‌برد و پزشکان از حال عمومي او ابراز نگرانی کرده‌اند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، احمد عزیزی، شاعر دفاع مقدس و اهل بیت پیامبر (ص)، عصر دیروز به علت حمله قلبی به بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه انتقال داده شد.

وی كه از عارضه کلیوی نيز رنج مي برد، اكنون در حال اغما فرو رفته است. پزشکان بیمارستان امام خمینی از وضعیت این شاعر ابراز نگرانی کرده‌اند و احتمال انتقال این شاعر به تهران نیز وجود دارد.

عزيزي چهارم دي ماه سال ۱۳۳۷ در سر «پل ذهاب» كرمانشاه به دنيا آمد. وي در كودكي با عشاير سياه چادرنشين حشر و نشر فراوان داشت و قبل از رفتن به دبستان، خواندن و نوشتن را بدون داشتن معلم و تنها از روي كنجكاوي و تأمل و دقت از نوشته‌هاي روي تابلوها و اسامي خيابانها و... فرا گرفت.

وي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي به دعوت شمس آل احمد به تهران آمد و موفق به ديدار شهيد آيت‌الله مطهري شد.عزيزي با آغاز جنگ تحمیلی عراق عليه ايران به همراه خانواده اش به تهران آمد و در این شهر اقامت گزيد و به همكاري با روزنامه جمهوري اسلامي پرداخت.

از آثار این شاعر دفاع مقدس می‌توان به مجموعه‌هایی چون: «كفش هاي مكاشفه» (۱۳۶۷)، «شرجي آواز» (۱۳۶۸)، «خابنامه و باغ تناسخ» (۱۳۷۱)، «ترجمه زخم» (۱۳۷۰)، «باران پروانه» (۱۳۷۱)، «رودخانه رويا» (۱۳۷۱) و «سيل گل سرخ»(۱۳۵۲)، اشاره کرد. 

خبرگزاري كتاب ايران براي اين شاعر كشورمان آرزوي سلامتي دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها