چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
قوانین جدید هاکی کتاب شد

رییس کمیته‌ داوران فدارسیون هاکی جمهوری اسلام ایران از ترجمه و انتشار جدیدترین کتاب قوانین و مقررات هاکی روی چمن از سوی انتشارات آکادمی ملی المپیک خبر داد.-

حسن اباذری در این باره به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: با حکم فدارسیون جهانی هاکی قرار است به زودی یک دوره کلاس‌ بین‌المللی آموزش مقررات این ورزش برای مربیان و داوران داخلی و خارجی در کشورمان برگزار شود. به همین منظور فدراسیون جهانی هاکی مدتی پیش کتابی را که دربرگیرنده همه تغییر و تحولات ورزش هاکی روی چمن است، برای ما فرستاد و من هم آن‌ را ترجمه کردم و در اختیار فدراسیون هاکی کشور و هیات‌های استانی قرار دادم. 

اباذری با اشاره به تحولات فراوانی که هر چند ماه یکبار درباره قوانین و مقررات همه زیرشاخه‌های ورزش هاکی (روی چمن، روی یخ و سالنی) اعمال می‌شود، افزود: از  مهم‌ترین تغییراتی که به تازگی در قوانین هاکی روی چمن ایجاد شده است، یکی قانونی شدن پاس به خود است به این معنی که بازیکن هاکی می‌تواند از روی خط اوت یا ضربات کرنر و ایستگاهی، خودش بازی را به جریان بیندازد. دیگری، تصویب قانون گل به خودی است. در گذشته تنها وقتی گل به خودی از سوی داور به حساب می‌آمد که هم بازیکن مهاجم و هم بازیکن مدافعی که دروازه تیمش را باز می‌کند،‌ هر دو در محوطه D مقابل دروازه قرار داشته باشند اما از این پس چنان‌چه هر دو بازیکن از منطقه جریمه بیرون هم باشند و گل به خودی به ثمر برسد، این گل قانونی است. 

دبیر کمیته داوران کنفدارسیون هاکی آسیا (AHCUC) درباره مقررات جدید هاکی داخل سالن توضیح داد: فدراسیون جهانی هاکی تصمیم داشت همزمان با انتشار کتاب قوانین جدید هاکی روی چمن،‌ اثری مشابه را برای مسابقات هاکی داخل سالن هم منتشر کند اما از آن‌جایی ‌که نوع قوانین هاکی داخل سالن در بسیاری موارد با مقررات هاکی چمنی همخوانی ندارد و شرح و توصیف زیادی می‌‌خواهد، این فدراسیون تصمیم گرفت با بررسی دقیق و همه‌ جانبه قواعد هاکی سالنی، کتاب مقررات این نوع از ورزش هاکی را چند ماه بعد منتشر کند. 

تیم ملی هاکی سالنی کشورمان آذرماه سال گذشته در مسابقات جام ملت‌های آسیا (تایلند 2012) ضمن کسب مقام قهرمانی، برای چهارمین دوره پیاپی فاتح این رقابت‌ها شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط