سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
«هستی» به  نمایشگاه نیامد

فرهاد حسن‌زاده، نویسنده کودک و نوجوان و خالق کتاب «هستی» در غرفه نشر افق در نمایشگاه کتاب گفت: رمان هستی که در زمره پرمخاطب‌ترین رمان‌های سال و گزینش نوجوانان است، متأسفانه در نمایشگاه ارایه نشده است و من از این موضوع بسیار مکدر هستم.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حسن‌زاده گفت: رمان «هستی» سال گذشته کتاب محبوب نوجوانان بود. این کتاب قرار بود تجدید چاپ و عرضه شود، ولی در هر حال به نمایشگاه نرسید و من از این موضوع سخت مکدر هستم.
 
وی افزود: برای من و دوستان من که از اهالی قلم هستیم، نمایشگاه همیشه عیاری برای سنجش وضعیت کتاب و کتاب‌خوانی در کشور بود که متأسفانه در نمایشگاه بیست و ششم  با مخاطب چندانی مواجه نشدم.

وی درباره دلایل این امر ادامه داد: دلیل این امر از نگاه من بالا رفتن قیمت کتاب‌هاست. فرهنگ کتاب خوانی در کشور ما هنوز فرهنگی نهادینه و بنیادین نیست و این موضوع چیزی نیست که یک شبه حل شود و نیازمند برنامه‌ریزی درست و اساسی از سوی مسوولان کشور است.
 
این نویسنده کودک و نوجوان به سیاستگذاری‌ها در حوزه کتاب و نشر اشاره کرد و گفت: مسوولان می‌توانند با ارایه یارانه به ناشران و کمک در جهت تهیه کاغذ به فعال شدن حوزه نشر کمک کنند. 

حسن‌زاده درباره رمان «این وبلاگ واگذار می‌شود» که قرار بود در نمایشگاه امسال برای نخستین بار از سوی انتشارات افق عرضه شود، افزود: تا این لحظه انتشار این کتاب محقق نشده است، اما مسوولان انتشارات قول داده‌اند که این رمان در دو روز آینده در نمایشگاه کتاب ارایه شود. 

وی به فروش قابل توجه کتاب «خاطرات خون آشام عاشق» که از سوی انتشارات «چرخ فلک» منتشر شده است، اشاره کرد و گفت: بخشی از این کتاب در نشریه دوچرخه منتشر شده بود و شاید یکی از دلایل استقبال از این کتاب همین باشد البته نام کتاب و طراحی جلد آن نیز بی تأثیر نبوده است. 

نویسنده کتاب «هندوانه به شرط عشق» درباره مکان نامناسب غرفه‌های کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب گفت: از مسوولان نمایشگاه می‌خواهم که برای یک بار هم که شده فکری به حال این غرفه‌ها کنند و جای مناسبی برای آن‌ها در نظر بگیرند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط