سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۵
مربی خوب، کرامت انسانی را در مُتَربی بیدار می‌کند

در مراسم جشن سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام والای استاد شهید مرتضی مطهری، از کتاب «انسان‌شناسی قرآن» که مجموعه دست‌نوشته‌هایی از چندین جلسه سخنرانی این استاد شهید است، رونمایی شد. در این مراسم عنوان شد که از دیدگاه شهید مطهری مربی خوب کسی است که کرامت نفس انسانی را در مُتَربی بیدار کند. -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم جشن میلاد بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (س) و گرامیداشت علامه شهید مرتضی مطهری در آستانه سالروز شهادت این استاد جلیل‌القدر با حضور سردار طلایی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، دکتر علی مطهری، عضو هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مهندس مداحی، شهردار منطقه 13 تهران و تنی چند از مسوولان منطقه و جمعی از فرهنگیان امروز (سه شنبه، دهم اردیبهشت) در مجتمع فرهنگی کوثر تهران برگزار شد. 

دکتر علی مطهری در این مراسم با تاکید بر نقش سازنده معلم در تکوین شخصیت انسانی در کلام استاد شهید، بیان کرد: مهمترین کار معلم این است که قوه تجزیه و تحلیل و تفکر و ابتکار را در شاگرد خود تقویت کند، نه این‌که صرفا ذهن متعلم را مانند یک انبار کالا بداند که باید فقط آن را از کالا پر کند. 

وی در ادامه گفت: از دیدگاه شهید مطهری، مربی خوب کسی است که کرامت نفس انسانی را در متربی بیدار کند. مربی باید بتواند جایگاه انسانی شخص تحت تعلیم خود را به او نشان دهد. در این صورت است که انسان دیگر تن به کارهای پست نمی‌دهد. 

علی مطهری در این مراسم در معرفی کتاب «انسان‌شناسی قرآن» عنوان کرد: این کتاب شامل 12 جلسه سخنرانی شهید مطهری در جمع معلمان و دبیران مدرسه علوی تهران است. به علت مفقود شدن نوارهای ضبط شده این جلسات، دست‌نوشته‌های برخی افراد حاضر در این جلسات جمع‌آوری و در قالب کتاب تدوین شده‌اند. 

این مدرس دانشگاه در ادامه افزود: بحث‌های محوری این کتاب درباره مباحثی نظیر انسان‌شناسی، انسان‌شناسی قرآنی، شناخت انسان، روش‌های مختلف تربیت روحی و نقد این روش‌ها، بیان روش تربیت اسلامی و بحث درباره اصول هشت‌گانه یوگا و تحلیل میزان سازگاری این اصول با اصول اسلامی است که همه این مباحث تاثیرگذاری بسیاری بر روح و تربیت انسانی دارند. 

در این مراسم همچنین از معلمان برگزیده و فعالان فرهنگی منطقه 13 شهرداری تهران تجلیل به ‌عمل آمد. 

مراسم جشن سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام والای استاد شهید مرتضی مطهری از ساعت 16 تا 19 در خیابان دماوند، مسیل جاجرود، مجتمع فرهنگی کوثر تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها