دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
«پري غر غرو» به بازار کتاب نوجوان راه یافت

كتابی دیگر از مجموعه «قصه‌ای نو از افسانه» به قلم محمدرضا یوسفی منتشر شد. این رمان که «پري غر غرو» نام دارد، در ادامه مجموعه 12 جلدی رمان‌های فولکلوریک(محلی) به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «پري غر غرو»  که با تصویرگری سارا خرامان منتشر شده است از سری مجموعه «قصه‌ای نو، از افسانه» است. 

منبع اصلی کتاب «پری غرغرو» جلد نخست کتاب قصه‌های ایرانی نوشته انجوی شیرازي است.

این اثر نگاهی تازه و دوباره به قصه‌هایی است که کودکان و نوجوانان بارها آن‌ها را شنیده‌اند اما یوسفی این قصه‌ها را با نثری امروزی و توصیف ماجراهایی تازه بازنویسی کرده است.

در این کتاب می خوانید:

«پریا سفره را انداخت. غذا را توی آن چید و یکریز حرف زد، اما گوش کریما به او نبود و با ترس و وحشت به تاریکی و نقطه‌های درشتی که در آن می‌دید خیره بود که پریا گفت: غذا؟ بیا پای سفره! یکدفعه سر پریا جیغ کشید و گفت: چه می‌گویی؟ کم حرف بزن! سرم را داغان کردی، خفه شو!

پریا ترسید، عقب رفت. کریما رغبتی به شام نداشت. فانوس از دستش افتاد. پریا فوری آن را برداشت تا سفره آتش نگیرد. کریما رفت تو رختخواب و خوابید و لحاف را رویش کشید تا جایی را نبیند. چشمانش را هم سفت بست تا خوابی نبیند. پریا گریه می‌کرد. آهسته آهسته با خودش، با فانوس حرف زد. بعد فتیله فانوس را پایین کشید و گرفت خوابید. مار به خواب کریما آمد، دور او چرخید و دهانش را که به اندازه دهان یک اژدها بود، باز کرد و خواست پریا را که عروسکی کوچک بود، ببلعد. پریا زار زار گریه می‌کرد. صدای گریه‌اش نمی‌آمد، ولی کریما آن را می‌دید. مار به طرف او رفت که کریما جیغ کشید و از خواب پرید. پریا هم بیدار شد و گفت: چه شده؟ خواب بد دیدی؟»

این کتاب  56 صفحه‌ای با شمارگان دو هزار و 500 نسخه و با بهای چهار هزار تومان از سوی انتشارات پیدایش منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط