سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۶
سال ۸۶ و چهار کتاب از ژوزه ساراماگو

چهار کتاب از ژوزه ساراماگو، برنده پرتغالی نوبل ادبیات و خالق رمان «کوری» در طول سال ۸۶ به فارسی ترجمه شده است. این چهار کتاب عبارتند از «بزرگترین گل دنیا»، «بلم سنگی»، «بینایی» و «نقاشی».

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چهار کتاب از ژوزه ساراماگو در طول سال جاری به فارسی ترجمه شده است.

کیومرث پارسای امسال دو کتاب از این نویسنده با نام‌های «نقاشی» و «بلم سنگی» را ترجمه کرده است.

«مبانی خطاطی و نقاشی‌» (Manual de Pintura e Caligrafia) (به انگلیسی: Manual of Painting and Calligraphy)، کهبه رغم نامش، یک رمان است، در سال ۱۹۷۷ میلادی، ۲۰ سال قبل از اینکه ساراماگو به جایزه ادبی نوبل دست یابد، توسط این نویسنده به رشته تحریر درآمده است و ماجرای یک نقاش را نقل می‌کند.

پارسای پیشتر درباره این رمان به خبرنگار "ایبنا" گفته است: این رمان یکی از لطیف‌ترین نوشته‌های ساراماگو است. خواننده علاوه بر اینکه با ماجرایی لطیف و خواندنی مواجه می‌شود، خود را در مقابل رمانی پر مغز و پرمحتوا می‌یابد و از این رو این رمان برای خواننده ایرانی، رمانی جذاب خواهد بود.

این مترجم «نقاشی» را برای انتشار در اختیار انتشارات نوکده قرار داد.
«بلم سنگی» دیگر اثر ساراماگو است که ترجمه فارسی آن توسط پارسای برای انتشار در اختیار نشر علم قرار گرفت. این کتاب با عنوان اصلی «A Jangada de Pedra»، در سال ۱۹۸۶ میلادی توسط این نویسنده منتشر شده است.

همچنین در طول سال جاری، ترجمه حبیب گوهری‌راد و بهاره پاریاب از رمان «بینایی» اثر ساراماگو در اختیار انتشارات رادمهر قرار گرفت. این کتاب با عنوان اصلی «Ensaio sobre a Cegueira»، در سال ۱۹۹۵ میلادی توسط ساراماگو تالیف شده است.

چهارمین ترجمه فارسی از آثار این نویسنده پرتغالی مربوط است به کتاب «بزرگترین گل دنیا». این رمان تخیلی با نام اصلی «A major flor do mundo»، برای کودکان و نوجوان تالیف شده است. ترجمه مهرگان فرهادزادگان از این کتاب، در طول سال جاری برای انتشار در اختیار موسسه نشر خورشید خانوم قرار گرفت.

ژوزه ساراماگو (Jose de Sousa Saramago) نویسنده پرتغالی و برنده جایزه‌ نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸ است.

شهرت ساراماگو در ایران با ترجمه فارسی کتاب «کوری» معروفترین رمان این نویسنده در سال ۱۳۷۸ آغاز شد، تاکنون بیش از سه ترجمه مختلف از کوری صورت گرفته ‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط