یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
سفر به مناطق عملیاتی غرب کشور نگاهم را متفاوت كرد

محمد عزيزي، يكي از مهمانان سومين سفر نویسندگان و داستان‌نویسان به مناطق عملياتي غرب کشور گفت: ديدن این مناطق و گفت‌وگو با مردم و افرادي كه شاهد وقايع دوران دفاع مقدس بوده‌اند كمك بسياري كرد تا با نگاه متفاوت‌تري نگارش كتاب زندگينامه شهيد همت را ادامه دهم. تاكنون پانصد صفحه از اين كتاب را نوشته‌ام و تا شش ماه آينده آن را به پايان مي‌رسانم.

محمد عزيزي، نويسنده و داستان‌نویس در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره سفر نويسندگان به مناطق عملياتي غرب کشور اظهار كرد: اين سفر فرصت خوبي براي نويسندگان فراهم آورد تا در شرح حوادث و وقایع به جاي تكيه بر ذهنيات، بر اساس واقعيت‌ها داستان خود را خلق كنند. اين سفر تجربه دست اولي بود و همراهي چند نويسنده در اين سفر باعث گفت‌وگو و انتقال تجربيات ميان اهالي قلم شد.

وي افزود: اكنون در حال نگارش زندگينامه داستاني شهيد ابراهيم همت‌ هستم. ديدن مناطق عملياتي غرب کشور و گفت‌وگو با مردم و افرادي كه شاهد وقايع دوران دفاع مقدس بوده‌اند كمك بسياري كرد تا با نگاه متفاوت‌تري نگارش كتاب را ادامه دهم. تاكنون پانصد صفحه از اين كتاب را نوشته‌ام و تا شش ماه آينده آن را به پايان مي‌رسانم.

عزيزي ادامه داد: وقتي وارد مناطق ميمك و دشت عباس شديم با بعضي افراد كه درگير جنگ بوده‌اند آشنا شديم و همين اتفاق بهانه‌اي شد تا براي ضبط خاطرات با آن‌ها قرار ملاقات بگذارم. زيرا اغلب نويسندگان از جمله خود من گاهي بر اساس گزارش‌هاي دست دوم مطلبي مي‌نويسيم. البته در مناطق جنگي بوده‌ام ولي شنيدن وقايع از زبان بازماندگان جنگ و نيرو‌هاي سپاه پاسداران فرصتي براي پرداخت به حوادث بكر دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است.

وي زمان سفر نویسندگان و داستان‌نویسان به مناطق عملياتي غرب کشور را كوتاه دانست و گفت: براي توقف در برخی مناطق فقط 30 دقيقه فرصت داشتيم و اين زمان نسبت به تقاضاي مردم كه علاقه‌مند به بازگويي خاطرات خود بودند و گپ و گفت ما با آن‌ها اندك بود. به همين دليل تصميم گرفته‌ام در آينده سفري به مدت دو ماه به اين مناطق داشته باشم و با ساكنان شهر‌ها براي دست‌يابي به خاطرات به گفت‌وگو بنشينم.

عزيري اين سفر را بسيار خوب، صميمي و پر بار عنوان كرد و افزود: ديدن نتایج حماسه‌ها به زمان بيشتري نیاز دارد و از سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس براي برپايي اين سفر كه سومين دوره خود را سپري كرد سپاسگزارم.

سومين دوره سفر نویسندگان و داستان‌نویسان به مناطق عملياتي غرب کشور 16 تا 18 اسفند 91 انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها